ترامپ: ۴ کشور دیگر خواهان عادی سازی روابط خود با اسرائیل هستند

© REUTERS / TOM BRENNERترامپ: ۴ کشور دیگر خواهان عادی سازی روابط خود با اسرائیل هستند
ترامپ: ۴ کشور دیگر خواهان عادی سازی روابط خود با اسرائیل هستند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس‎‌‌جمهور آمریکا یک روز پس از امضای توافق عادی سازی روابط امارات و بحرین با اسرائیل مدعی شد که اکنون چهار کشور دیگر از جمله عربستان سعودی خواهان پیوستن به این توافق هستند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم ، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی روز چهارشنبه خود در کاخ سفید مدعی شد که چهار کشور دیگر خواستار عادی سازی روابطشان با اسرائیل هستند که در این زمینه با سران دو کشور رایزنی کرده است.

رئیس جمهور آمریکا با تاکید بر اینکه عربستان در نهایت به توافق عادی سازی روابط با اسرائیل خواهد پیوست، تصریح کرد: این برداشتی است که من از تماس‌های تلفنی خود با ملک سلمان دارم.

ترامپ: آمریکا دنبال صلح بدون خونریزی در خاورمیانه است - اسپوتنیک ایران
ترامپ: آمریکا بدنبال صلح بدون خونریزی در خاورمیانه است

این در حالی است یوسی کوهن، رئیس سرویس اطلاعاتی اسرائیل (موساد) نیز  شامگاه روز چهارشنبه، در گفت‌و‌گو با شبکه ۱۲ این کشور اعلام کرد که احتمال سازش رسمی ریاض با تل‌آویو وجود دارد.

رئیس موساد در پاسخ به سؤالی در ارتباط با اینکه در دوره ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا امکان امضای توافق‌ عادی‌سازی روابط با عربستان سعودی وجود دارد یا خیر گفت: من برآورد می‌کنم که امکان دارد این اتفاق بیفتد.

در همین خصوص، کوهن گفت: بسیار امید دارم که توافق با سعودی در دسترس قرار گیرد». وی افزود: «تلاش‌های بسیاری در حال انجام است تا کشورهای بیشتری در همان فضای صلح و عادی‌سازی روابط با اسرائیل قرار گیرند. من این تلاش‌ها را بسیار تأیید می‌کنم. من مجاب شده‌ام که این ممکن است و صددرصد منتظر اخبار خوشی هستم. امیداورم این مسئله امسال باشد.

این اظهارات پس از آن ایراد شده که شامگاه روز سه‌شنبه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل طی مراسمی در کاخ سفید با حضور رئیس‌جمهور آمریکا و وزرای خارجه بحرین و امارات توافق عادی‌سازی روابط با این دو کشور خاورمیانه را امضا کرد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала