وزیر خارجه آمریکا: واشنگتن به برقراری صلح در افغانستان باور دارد

© REUTERS / Patrick Semansky/Poolپمپئو : تا موافقت ایران با مذاکرات جامع به فشار حداکثری ادامه می‌دهیم
پمپئو : تا موافقت ایران با مذاکرات جامع به فشار حداکثری ادامه می‌دهیم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد ایالات متحده باور دارد که صلح واقعی سرانجام در افغانستان برقرار خواهد شد و کشورش طرفدار افغانستان مستقل، متحد و دموکراتیک است.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پمپئو در نشست مذاکرات صلح بین الافغانی گفت که امروز یک روز تاریخی است و افغان ها توانستند  وارد گفتگو شوند.

او بیان کرد که ما به القاعده و گروهای دیگر اجازه نمی‌دهیم که از خاک افغانستان استفاده کنند و افغانستان مکان امن برای آنان باشد.

وزیر امور خارجه آمریکا اظهار داشت تمام شما در برابر این گفتگوها مسئولیت دارید.  آمریکا خواستار افغانستان متحد  است و امید داریم که افغانستان با کشورهای همسایه دارای روابط نیکو باشد. 

استقبال ایران از آغاز  گفتگو های بین الافغانی در دوحه  - اسپوتنیک ایران
استقبال ایران از آغاز گفتگو های بین الافغانی در دوحه

پمپئو همچنین خاطرنشان کرد که اکنون برای شما فرصت است که در مورد صلح افغانستان تصمیم بگیرید.

وزیر خارجه امریکا همچنین گفت که بهترین راه حل مشارکت سیاسی است و ما نظام مورد نظر خود را بر شما تحمیل نمی کنیم.

او یادآور شد که هیات‌های مذاکرات دو طرف در جریان گفتگوها با چالش‌های متعددی مواجه خواهند شد اما همه چالش‌ها باید از راه مسالمت آمیز برداشته شود.

مذاکرات بین الافغانی صلح امروز (شنبه) در دوحه قطر آغاز شد. در این مذاکرات علاوه بر نمایندگان دولت افغانستان، برخی از مقامات خارجی نیز حضور دارند.

قرار بود این مذاکرات ماه‌ها پیش آغاز شود اما تکمیل نشدن روند آزادی  زندانیان طالبان و حکومت و همچنین  بالا  بودن سطح خشونت‌ها در افغانستان مانع آغاز این گفتگوها شده بود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала