مایکروسافت، هکرهای روسی و ایرانی را متهم کرد

© Flickr / Robert Scoble مایکروسافت
 مایکروسافت  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آیا واقعا هکرهای چینی و ایرانی و روسی به هک ستاد انتخاباتی ترامپ و بایدن دست زدند؟

به گزارش اسپوتنیک با استناد به اعلامیه مایکروسافت، هکرهای چینی و ایرانی و روسی به هک ستاد انتخاباتی ترامپ و بایدن دست زدند.

در این اعلامیه آمده است:« در هفته‌های اخیر مایکروسافت، به ثبت حملات هکری علیه کارمندان و سازمان‌هایی پرداخته است که در انتخابات قریب الوقوع ریاست جمهوری در آمریکا شرکت دارند. همچنین حملات ناموفق هکری علیه افرادی به ثبت رسید که با ستادهای انتخاباتی ترامپ و بایدن مرتبط هستند».

شایان ذکر است که شرکت مایکروسافت به تازگی به یکی از اصلی ترین شرکت های مشورتی در حوزه مبارزات انتخاباتی جو بایدن دموکرات هشدار داد که احتمالا هدف هکرهای تحت حمایت دولت روسیه قرار گرفتند. هکرها موفق نشدند به شبکه های این شرکت دسترسی یابند. آنها به خوبی مقابله کردند بنابراین هیچ نفوذی رخ نداد.

حمایت خواهرزاده بن لادن از ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا - اسپوتنیک ایران
حمایت خواهرزاده بن لادن از ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

تلاش های هکری علیه شرکت اس‌کی‌دی‌کی در شرایطی رخ می دهد که آژانس های اطلاعاتی آمریکا درباره احتمال مداخله دولت های خارجی در انتخابات نوامبر هشدار داده اند.

تحقیق هایی از سوی رابرت مولر، شورای ویژه سابق و کمیته اطلاعاتی سنای آمریکا به این نتیجه رسیدند که دولت روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ دخالت داشته است و مولر هشدار داده است که روسیه در کمپین کنونی هم مداخله می کند.

پیشتر رابرت مولر، بازرس ویژه تحقیق درباره دخالت ادعائی مسکو در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا و «کمیته اطلاعاتی سنا» هر دو مدعی شده بودند که وابستگان دولت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا مداخله کرده اند؛ تا جایی که رابرت مولر با تکرار ادعا‌های پیشین خود هشدار داده بود که روسیه در حال مداخله در انتخابات کنونی نیز هست.

اما دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با حمله به رابرت مولر گفته بود وی جانبدارانه در این پرونده عمل می‌کند. دونالد ترامپ همچنین هرگونه تبانی با روس‌ها در انتخابات ریاست جمهوری را رد کرده بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала