حزب الله: تحریم دو مقام لبنانی توسط آمریکا، مدال افتخار آنهاست

© REUTERS / ALI HASHISHOحزب الله: تحریم دو مقام لبنانی توسط آمریکا، مدال افتخار آنهاست
حزب الله: تحریم دو مقام لبنانی توسط آمریکا، مدال افتخار آنهاست
 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حزب الله لبنان با صدور بیانیه ای در خصوص تحریم دو وزیر سابق لبنان واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از المنار، حزب الله لبنان ضمن صدور بیانیه‌ای به تحریم شدن حاج علی حسن خلیل و یوسف فنیانوس دو وزیر سابق لبنان از سوی وزارت خزانه داری آمریکا واکنش نشان داد و اعلام کرد: «اولاً، در بعد معنوی این تصمیم ظالمانه به مثابه مدال افتخاری برای دو دوست عزیز و کسانی که دولت آمریکا آنها را متهم می‌کند که حامی مقاومتند، است.

در ثانی، دولت آمریکا یک دولت تروریستی است که خرابی و ویرانی در همه جای دنیا به بار می‌آورد و بزرگترین حامی تروریسم صهیونیستی و تکفیری در منطقه ما است و حق ندارد که افراد شریف و مقاوم را تروریست قلمداد کند و هر آنچه از این دولت صادر شود محکوم و مردود است.

ثالثاً، سیاست تحریم‌های آمریکا در لبنان نمی‌تواند به اهدافش برسد و سبب نخواهد شد که لبنانیها به زانو درآیند و موجب نمی‌شود که آنها از حقوق ملی حاکمیتی خود چشم پوشی کنند؛ بلکه این سبب پایبندی بیشتر آنها به کرامت ملی و حاکمیت کامل و تصمیم آزادمنشانه شان خواهد شد و مواضع صادره از سوی جنبش امل و رئیس جریان المرده تاییدی برای واقعیت است.»

حزب الله در این بیانیه متذکر می شود: ما در حزب الله همبستگی خود را با این دو برادر عزیز اعلام می‌کنیم و در کنار آنها می‌ایستیم و مواضع ثابت و اصولی آنها در دفاع از لبنان و آزادی و کرامت آنرا ارج می نهیم.

قبلاً نیز، جنبش امل لبنان به تحریم‌های آمریکا علیه علی حسن خلیل واکنش نشان داده و اعلام کرده بود: این اقدام سبب نخواهد شد که ما اصول ملی و قومیتی را تغییر دهیم. به

وزارت خزانه داری آمریکا در بیانیه‌ای از اعمال تحریم علیه «یوسف فنیانوس» وزیر سابق مشاغل عمومی و «علی حسن خلیل» وزیر دارایی سابق به اتهام حمایت از حزب الله خبر داد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала