ایلان ماسک میلیاردها دلار ضرر کرد

© REUTERS / Joe Skipperایلان ماسک میلیاردها دلار ضرر کرد
ایلان ماسک میلیاردها دلار ضرر کرد  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بنیانگذار و مدیر عامل تسلا ، ایلان ماسک در پی سقوط سهام امریکا، نزدیک به 10 میلیارد دلار ضرر کرده است.

به گزارش  اسپوتنیک، با توجه به سقوط بورس سهام امریکا رتبه بندی فوربس تغییر کرده است و ایلان ماسک این کارآفرین از پنج فرد ثروتمند جهان خارج شد و اکنون مقام هفتم را به خود اختصاص داده است.

مدیر امازون - اسپوتنیک ایران
ثروتمندترین ساکنان جهان از نگاه فوربس

ماسک 9.9 میلیارد دلار یا 11.29 درصد از کل دارایی خود را از دست داد. سه شنبه 8 سپتامبر ، در جریان معاملات در بورس سهام NASDAQ ، سهام تسلا بیش از 18 درصد سقوط کرد و از 418.32 دلار به 337.9 دلار هر سهم رسید. این اتفاق پس از آن افتاد که کمیته شاخص های S&P داو جونز از قرار دادن سازنده خودروهای الکتریکی در شاخص S&P 500 خودداری کرد.

طی سال گذشته ، سهام تسلا چندین بار افزایش قیمت داشته است و این انتظارات سرمایه گذاران در مورد گنجاندن این شرکت در S&P 500 بود که یکی از اصلی ترین عوامل رشد بود. S&P 500 یکی از شاخص های اصلی سهام ایالات متحده است که شامل تراشه های آبی (بزرگترین ، مایع ترین و قابل اعتمادترین شرکت ها با عملکرد پایدار) است.

اکنون تسلا یکی از خطرناکترین شرکتها برای سرمایه گذاران نامیده می شود. شرکت تحلیلگر نیو کانستراکت معتقد است که سهام تسلا بسیار ارزش بالایی دارد و قیمت منصفانه سهام تسلا حدود 10 درصد از شاخص های واقعی یعنی 41.8 دلار برای هر سهم است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала