تعليق روند آزمایش واکسن ضد کرونای آکسفورد

© Sputnik / Evgeniy Epanchintsev /  مراجعه به بانک تصاویر تعليق روند آزمایش واکسن ضد کرونای آکسفورد
 تعليق روند آزمایش واکسن ضد کرونای آکسفورد  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آزمایشات بالینی واکسن ضد کرونا AstraZeneca به دلیل اثر بد بر یکی از شرکت کنندگان در انگلیس به حالت تعلیق درآمده است.

به گزارش اسپوتنيک به نقل از استات نیوز، سخنگوی شرکت استارازنکا اعلام نمود که، آزمایشات بالینی واکسن ویروس کرونا با نام AstraZeneca به دلیل اثر بد بر یکی از شرکت کنندگان در انگلیس به حالت تعلیق درآمده است.

واکسن کووید آکسفورد به خوبی آزمایش شد

 - اسپوتنیک ایران
واکسن کووید آکسفورد به خوبی آزمایش شد

واکسن AstraZeneca که توسط متخصصان آکسفورد در حال تولید است، در ماه آگوست وارد مرحله سوم آزمایشات خود در ایالات متحده شد. آزمایشات اولیه AstraZeneca در انگلیس ، برزیل و آفریقای جنوبی آغاز شد.

سخنگوی این شرکت گفت که "روند تأیید استاندارد" منجر به تعلیق آزمایش شد. به گفته سخنگوی این شرکت ، تعلیق آزمایشات عادی است و در چنین مواردی ضروری است.

ماهیت دقیق مشکل پيش امده برای داوطلب انگليسي مشخص نشده است، با این حال، منابع می گویند که شرکت کننده در آزمایش بهبود می یابد. اينکه چه مدت تعلیق آزمایشات بالینی ادامه دارد هنوز مشخص نیست.

آزمایشات بالینی واکسن کرونا ویروس با نام Moderna و Pfizer نیز در ایالات متحده در حال انجام است.

پیش از این در خبرها آمده بود که محققان می‌گویند این واکسن ایمن است، ولی عوارض جانبی نیز دارد. تحقیقات بیشتر برای شناسایی عوارض جانبی و نیز اثرگذاری بیشتر این واکسن همچنان ادامه دارد. دولت انگلیس پیش ‌تر ۱۰۰ میلیون دوز از این واکسن را سفارش داده است. تاکنون ۲۹۵ هزار تن در انگلیس به ویروس کرونا مبتلا شده‌ اند. از این میان، ۴۵ هزار تن جان خود را از دست داده ‌اند. لندن امیدوار است با کشف واکسن کرونا جلوی قربانی شدن افراد بیشتر را بگیرد. با این وجود، در خوشبینانه‌ ترین حالت نسخه اولیه واکسن کرونا در اوایل سال ۲۰۲۱ میلادی به بازار عرضه خواهد شد. از همین رو، سازمان جهانی بهداشت از مردم خواسته است فاصله ‌گذاری اجتماعی را رعایت و در مکان ‌های عمومی از ماسک استفاده کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала