آیا نظامیان آمریکایی از عراق خارج خواهند شد؟

© AP Photo / Karim Kadimعراق
عراق - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مصوبه پارلمان درباره اخراج نظامیان آمریکایی غیرقابل بازگشت و برای دولت الزام‌آور است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «المعلومه»، تعدادی از نمایندگان پارلمان عراق تاکید کردند که مصوبه پارلمان درباره اخراج نظامیان آمریکایی غیرقابل بازگشت و برای دولت الزام‌آور است.

ریاض المسعودی، نماینده ائتلاف سائرون تصریح کرد:« نظر دولت به بقای نیروهای آمریکایی است بویژه که اظهارات مشاور نخست‌وزیر درباره بقای آمریکا در عراق این امر را تایید می‌کند و برخی از فراکسیون‌ها نیز بقای آمریکایی‌ها در عراق را ضروری می‌بینند».

نماینده ائتلاف فتح عراق: دولت عراق باید خواستار قصاص طرف آمریکایی باشد - اسپوتنیک ایران
نماینده ائتلاف فتح عراق: دولت عراق باید خواستار قصاص طرف آمریکایی باشد

محمد البلداوی، نماینده فراکسیون الصادقون نیز گفت که مصوبه پارلمان درباره اخراج نیروهای آمریکایی برای دولت الزام‌آور و واجب الاجرا است. بویژه که آمریکا در عراق مرتکب جنایت شده و به این ترتیب خروج آن حتمی است.

محمد تقی آمرلی، نماینده ائتلاف الفتح نیز، مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر را مسئول اظهارات مشاورش درباره حضور نیروهای آمریکایی در عراق دانست و گفت که اظهارات هاشم داوود اهانت به مصوبه پارلمان است که بر ضرورت اخراج نیروهای آمریکایی تاکید دارد.

هشام داوود، مشاور نخست‌وزیر عراق هفته گذشته در گفت‌وگو با رسانه‌ها مدعی شده بود که مصوبه اخراج نظامیان اشغالگر، از لحاظ قانونی الزام‌آور نیست زیرا همه طیف‌های سیاسی عراق در پارلمان روی آن اجماع نکرده‌اند. همچنین در ادعایی عجیب، مرجعیت را حامی بقای اشغالگران در عراق خوانده بود.

این اظهارات مشاور مصطفی الکاظمی با واکنش شدید احزاب و شخصیت‌های سیاسی عراق از جمله شماری از نمایندگان عراقی همراه شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала