باید ترکیه عقب رانده شود

© AP Photo / Virginia Mayo جوزپ بورل
 جوزپ بورل - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بورل: از تمام توانِ اتحادیه اروپا برای عقب راندن ترکیه استفاده می کنیم.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «العربیه»، جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز 6 سپتامبر گفت که این اتحادیه باید از توان خود برای عقب راندن ترکیه استفاده کند و تحریم‌ها یکی از ابزارهاست.

به گفته مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، ترکیه به دنبال بازگرداندن امپراطوری‌سابق است.

آیا آمریکا به اروپا اجازه بازی در خاورمیانه را می دهد - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
آیا آمریکا به اروپا اجازه بازی در خاورمیانه را می دهد

یک دیپلمات اروپایی گزارش داد که نشست سران اروپا درصدد به کار گرفتن سازوکار تهدید و تطمیع ترکیه است و اینکه رئیس پارلمان اروپا به رجب‌طیب اردوغان رئیس‌جمهوری ترکیه اطلاع داده که گزینه‌های تحریم و گفتگوی همه جانبه بر روی میز است و بنابراین از او خواست که تنش‌زدایی کرده و به اقدامات تحریک‌آمیز پایان دهد.

رئیس پارلمان اروپا همچنین پیشنهاد کرد که گفتگوهای چندجانبه‌ای برای حل و فصل اختلافات مربوط به دریای مدیترانه برگزار شود.

از سوی دیگر، ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه هم روز 6 سپتامبر گفت که نشست سران اروپا در اواخر سپتامبر موضوع ترکیه و تنش‌های مدیترانه را در رأس برنامه‌های خود دارد و موضوع بررسی تحریم آنکارا نیز در دستور کار قرار دارد.

لودریان گفت: « در نشست آتی سران اروپا که اواخر ماه جاری برگزار می‌شود، پرونده ترکیه مطرح خواهد شد و ما به همراه دیگر وزرای خارجه پرونده ترکیه را در برلین آماده کردیم تا ابزارهای متعددی برای مقابله با ترکیه وجود داشته باشد».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала