تلاش بحرین برای جلوگیری از محکومیت توافق با اسرائیل در اتحادیه عرب

© Flickrبحرین از سفیر لبنان خواست این کشور را ترک کند
بحرین از سفیر لبنان خواست این کشور را ترک کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
منابع دیپلماتیک به شبکه تلویزیونی المیادین اعلام کردند که دولت بحرین با تمام توان جلوی تلاشهایی که برای مخالفت با عادی سازی روابط میان ابوظبی و تل آویو در اتحادیه عرب جریان دارد، ایستاده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العالم، این منابع می گویند تلاش‌هایی در اتحادیه عرب برای سنگ اندازی در برابر موضوع فلسطین و جلوگیری از پرداختن به مسئله فلسطین و قانع کردن فلسطینیان به پذیرش طرح پیشنهادی «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا برای سازش با اسرائیل موسوم به «معامله قرن» جریان دارد.

منابع نامبرده بیان کردند: برخی کشورهای جهان عرب مانع از اقدام تشکیلات خودگردان فلسطین در اتحادیه عرب در راستای بررسی یا محکومیت توافق اخیر میان امارات و اسرائیل برای عادی سازی روابط دو جانبه می‌شوند و از طریق نفوذ خود و پشتیبانی کشورهای ثروتمند به تهدید فلسطینی‌ها روی آورده‌اند.

شاه بحرین از عادی سازی روابط با اسرائیل استقبال کرد - اسپوتنیک ایران
شاه بحرین از عادی سازی روابط با اسرائیل استقبال کرد

منابع مذکور تاکید کردند: آنچه در اتحادیه عرب در جریان است، یک نبرد سهمگین پنهانی به شمار می‌آید.

منابع دیپلماتیک با اشاره به تحرکات بحرین علیه مساله فلسطین اعلام کردند: درخواست فلسطین برای برگزاری جلسه فوق العاده اتحادیه عرب جهت اعلام مخالفت با عادی سازی روابط میان امارات و اسرائیل ، به دلیل اعتراض منامه  پذیرفته نشد.

منابع مذکور تاکید کردند: فلسطین خواهان قرار دادن بند مخالفت با عادی سازی در حاشیه جلسه عادی اتحادیه در نهم ماه جاری میلادی شد؛ اما بحرین درخواست فلسطین برای قرار دادن بند مخالفت با عادی سازی در حاشیه جلسه عادی اتحادیه عرب را نپذیرفت و تهدید کرد که به نوبه خود، بندی برای حمایت از عادی سازی و تشویق معامله قرن قرار خواهد داد.

منابع دیپلماتیک بیان کردند: برخی کشورها به دنبال استیلاء و در اختیار گرفتن تصمیم گیری فلسطینی‌ها هستند و تلاش می‌کنند که آنها را با زور و اکراه وارد معامله قرن کنند. هدف از این کار، باز کردن در به روی اسرائیل است تا در کشورهای عربی هر کاری می‌خواهد انجام دهد و جولان دهد؛ بدون آنکه این کشورها نامی از فلسطین ببرند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала