روزنامه نگار آمریکایی: روسیه "اشتباهات غیرقابل تصور" ناتو را برملا کرد

© Photo / U.S. European Commandروزنامه نگار آمریکایی: روسیه "اشتباهات غیرقابل تصور" ناتو را برملا کرد
روزنامه نگار آمریکایی: روسیه اشتباهات غیرقابل تصور ناتو را برملا کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رهگیری موفقیت آمیز هواپیماهای نظامی آمریکایی توسط جنگنده های روسی تعدادی از "اشتباهات غیرقابل تصور ناتو" را برملا کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، این نظر در مقاله تام روگان ، روزنامه نگارآمریکایی  برای نشریه "واشنگتن اگزمینر" بیان شده است.

این روزنامه نگار در مقاله  خود دو واقعه مشابه را که در 28 آگوست بر فراز دریاهای بالتیک و سیاه رخ داد ، مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است. در هر دو مورد ، جنگنده های روسی سوخو 27 بمب افکن های B-52 نیروی هوایی آمریکا را که به مرز روسیه نزدیک می شدند ، رهگیری کردند.

جنگنده سوخوی-27 هواپیمای آلمانی را بر فراز دریای بالتیک رهگیری کرد - اسپوتنیک ایران
جنگنده سوخوی-27 هواپیمای آلمانی را بر فراز دریای بالتیک رهگیری کرد

روگان با انتقاد شدید از فرماندهی نیروی هوایی ناتو در اروپا ، مدعی شده ناتو مرتکب "اشتباهات غیرقابل تصور" شده و "محاسبات تاکتیکی بسیارغلطی" را انجام داده است. به گفته این روزنامه نگار ، روسیه به خصوص از پروازهای ناتو در نزدیکی کالینینگراد و مرز غربی خود "خوشش نمی آید". در این رابطه ، او تعجب می کند که چرا بمب افکن های آمریکایی بدون همراهی جنگنده ها پرواز می کنند، اگرچه به گفته روگان ، ناتو باید "خطر بالای" رهگیری B-52 توسط هواپیماهای روسی را پیش بینی می کرد.

روزنامه نگار آمریکایی ضمن بررسی حادثه بر فراز دریای بالتیک ، به بیانیه ناتو در مورد نقض حریم هوایی دانمارک توسط یک جنگنده روسی استناد می کند (وزارت دفاع روسیه این اتهامات را رد کرده اس-). به گفته روگان ، روسیه توانست "با موفقیت وارد حریم هوایی یک کشور عضو ناتو شود " و نه نیروهای هوایی دانمارک و لهستان آماده دفع "حمله روسیه" نبودند. نویسنده مقاله معتقد است که فرماندهی آمریکایی نیز کاری نکرد ، اگرچه این فرصت را داشت که یک اسکادران از هواپیما های جنگنده F-16 را از پایگاه هوایی اشپانگدالن در آلمان به آسمان بلند کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала