وزارت خارجه روسیه: بیانیه برلین درباره ناوالنی بی پایه و اساس است

© Sputnik / Alexey Kudenko /  مراجعه به بانک تصاویر الكسی ناوالنی از مخالفین دولت روسیه
الكسی ناوالنی از مخالفین دولت روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بیانیه برلین در خصوص وضعیت سیاست مدار روس الکسی ناوالنی بی پایه و اساس است و احساس دژاوو (آشناپنداری) را به وجود می آورد.

به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخاروا سخنگوی وزارت خارجه روسیه در این خصوص توضیح داد.

دولت آلمان روز چهارشنبه اعلام کرد که متخصصین آزمایشگاه بوندسور به این نتیجه رسیده اند که ناوالنی با ماده ای از گروه مواد سمی نظامی «ناویچوک» مسموم شده است. دیمیتری پسکوف سخنگوی دولت روسیه بیان داشت که برلین مسکو را در خصوص نتایج مسمومیت ناوالنی با ماده «ناویچوک» مطلع نکرده و در روسیه چنین اطلاعاتی وجود ندارد. وزارت خارجه روسیه ضمن اظهار نظر در خصوص بیانیه کابینه وزرای آلمان خاطر نشان کرد که طرف روسی منتظر پاسخ از آلمان به درخواست دادستان کل روسیه درباره وضعیت ناوالنی است.

زاخاروا گفت: « به نظر می رسد ما در حال بازگشت به آن زمان هایی هستی که دوست داریم ترک کنیم، صادقانه بگویم زمان اظهارات بی اساس و نداشتن حقایقی هنگام بحث درباره مسائل جدی. دلمان می خواست که این دوره هیچ وقت برنگردد اما به نظرم ما دچار حس دژاوو یا همان آشناپنداری شده ایم.»

پیش از این هواپیمای حامل الکسی ناوالنی که از شهر تومسک به مسکو در پرواز بود، در شهر اومسک فرود اضطراری داشت. حال این وبلاگ نویس و سیاستمدار منتقد روس هنگام پرواز بد شده و پس از فرود هواپیما در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بستری شد. پزشکان وضعیت ناوالنی را بسیار وخیم ارزیابی کردند. ناوالنی چند روز بعد به یک کلینیک در آلمان برای ادامه درمان منتقل شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала