آمریکا در موضوع ایران شبیه فیلی درون مغازه ظروف شکستنی ست

© Sputnik / Sergey Guneyev /  مراجعه به بانک تصاویر آمریکا در موضوع ایران شبیه فیلی درون مغازه ظروف شکستنی ست
آمریکا در موضوع ایران شبیه فیلی درون مغازه ظروف شکستنی ست - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رفتار آمریکا با ایران در مسئله برجام شبیه به رفتار فیلی در یک مغازه ظروف شکستنی است.

به گزارش اسپوتنیک سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه ضمن سخنرانی برای دانشجویان در دانشکده دولتی روابط بین الملل مسکو در این خصوص توضیح داد.

وی بیان داشت: " آمریکا ضمن خروج از برجام اکنون می خواهد از مکانیزم حقوقی دشوار بررسی شده در توافق استفاده کند، مکانیزمی که بر اساس آن می توان تحریم ها وضع شده توسط سازمان ملل متحد علیه ایران را برگرداند. این تحریم ها در سال 2015 پس از توافق برجام لغو شده بودند. این امر غیر ممکن است. اولا هیچ گونه پایه و اساسی برای بازگرداندن تحریم ها وجود ندارد برای آنکه ایران تمامی وظایف خود را اجرا می کند. ثانیا آمریکا حق خود را در برجام  با ترک آن از دست داده است. من البته می دانم که سمبل حزب جمهوری خواه یک فیل است اما جهان شبیه یک مغازه ظروف شکستنی نیست."

وزیر امور خارجه روسیه یادآوری کرد که آمریکا که از چارچوب برجام خارج شده سعی کرد که تحریم های تسلیحاتی ایران را برگرداند. لاوروف گفت: " آنها تاکید می کنند که ایران ضمن تجارت اسلحه منطقه را ناامن می کند. قطع نامه تنها دو رای کسب کرد و بقیه مخالف بودند یا اینکه رای ممتنع دادند و اکنون آمریکا سعی می کند که تحریم های شورای امنیت سازمان ملل متحد را برگرداند."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала