توجه رسانه‌های غربی به حرفه‌ای بودن پزشکان روسیه در معالجه ناوالنی

© Sputnik / Alexey Kudenko /  مراجعه به بانک تصاویر الكسی ناوالنی از مخالفین دولت روسیه
الكسی ناوالنی از مخالفین دولت روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اسپوتنیک، توجه شما را به فشرده نظراتی که در رسانه‌های غربی در رابطه با وضعیت تندرستی ناوالنی منتقد سرشناس دولت روسیه منتشر شده‌اند، جلب می‌کند.

مقاله گویدو کارلی پروفسور دانشگاه «لوئیس» و ایگور پلیچاری از داشنگاه «اوربینو» در باره ناوالنی در روزنامه معتبر Il Giornale ایتالیا به چاپ رسیده است.

در این مقاله آمده است:«مقامات روسیه منتها تلاش خود را برای نجات جان ناوالنی به انجام رساندند.  شگفت‌آور است که طی 44 ساعت بستری شدن او در بیمارستان اومسک، ناوالنی از مرگ جان سالم بدر برد و با سرعت باورنکردنی به بیمارستان منتقل شد که نیم ساعت پس از فرود هواپیما رخ داد که هرگونه تصور و خیالی در باره قصد کشتن او را منتفی می‌کند، زیرا بهترین  و ساده‌ترین راه، «نرسیدن به بیمارستان» بود.

با رساندن ناوالنی به بیمارستان اومسک، یک تزریق آتروپین انجام شد که وضعیت او را با ثبات کرد. همه اینها گویای آن است که کرملین در پشت مسمومیت ناوالنی قرار ندارد».

مقاله پروفسورهای ایتالیایی همچنین در «فورمیچه» یکی از سایت های خبری پرخواننده ایتالیایی منتشر شد.

در مقاله نامبرده آمده است:«ناوالنی  یک منبع عصبانیت برای مقامات است اما یک تهدید مستقیم نیست و کشتن او مسائل بمراتب بیشتری در مقایسه با بردباری و تحملی که طی سالها نشان داده می‌شود، را  موجب می‌شد.

ناوالنی خیلی بموقع به بیمارستان رسانده شد، درست نیم ساعت پس از فرود هواپیما، آمبولانس در آنجا او را به بیمارستان منتقل کرد. درمان به دلیل اینکه خیلی سریع صورت گرفت، باعث نجات جان او شد. بازهم باید یادآوری شود که «سرعت درمان و رسیدگی به حال بیماری که گویا قصد کشتن او را داشتند خیلی عالی بود».

افزون برآن، پزشکان بیمارستان اومسک اعلام کردند برای ارسال پرونده پزشکی ناوالنی برای کلینیک آلمانی «شاریته»، و همچنین نتیجه آزمایشات و نمونه‌های بیومتریال ناوالنی آماده هستند. علاوه برآن، روس‌ها «ام ار آی» بیمار را در اختیار همکاران آلمانی گذاشتند.

26 ماه اوت، الکساندر موراخوفسکی پزشک ارشد بیمارستان شماره 1 کمکهای فوری پزشکی از همکاران کلینیک برلینی «شاریته» درخواست کرد اطلاعات مربوط به آزمایش هایی در اختیار وی گذاشته شوند که بر طبق آن‌ها، به این نتیجه رسیده شده که ناوالنی مسموم شده بود. تا 27 اوت سال 2020، این درخواست با واکنش مثبتی از سوی پزشکان آلمانی روبرو نشد. پزشکان آلمانی درمان ناوالنی را با داروی «آتروپین» که در روسیه تجویز شد ادامه می دهند.

پزشکان اومسک بطور منظم اطلاعات مربوط به مراحل درمان بیمار و وضعیت جسمانی او را در اختیار عموم گذاشتند. البته به غیر از اطلاعاتی که اسرار پزشکی تلقی می شوند. علی‌رغم وابستگی و جانبداری بسیاری از رسانه‌ها، تفاسیر و توضیح منظم در رابطه با حال ناوالنی برای رسانه‌ها داده شد.

پی‌یر مالینوفسکی (فرانسه)

«در رابطه با رویدادهای چندی پیش مرتبط با آلکسی ناوالنی و اعلامیه‌های تعدادی، یادآوری این حقایق مهم است تا مانع از نتیجه‌گیری‌های عجولانه شود. پزشکان اومسک 44 ساعت برای نجات جان ناوالنی تلاش کردند. همانا به برکت تلاش کارمندان بخش پزشکی اومسک، ناوالنی زنده ماند. حدود ساعت 19.00 روز 21 اوت 2020،  تصمیم انتقال احتمالی ناوالنی به آلمان اتخاذ شد. پس از 2 ساعت، در ساعت 21.20 ، یولیا ناوالنایا و تیم پزشکی آلمانی از تصمیم نهایی انتقال بیمار به بیمارستان مطلع شدند. در ساعت 23.10 خبر مربوط به آمادگی تیم پزشکی شرکت بین‌المللی آمبولانس هوایی در رابطه با پرواز هواپیما به آلمان در 8 صبح روز 22 اوت دریافت شد. درخواست جلو انداختن زمان پرواز از سوی آلمان  رد شد».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала