قدردانی نتانیاهو از سه اقدام ضد ایرانی اخیر ترامپ

© AFP 2023 / Gali Tibbonقدردانی نتانیاهو از سه اقدام ضد ایرانی اخیر ترامپ
قدردانی نتانیاهو از سه اقدام ضد ایرانی اخیر ترامپ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نخست وزیر اسرائیل در کنفرانس خبری مشترک با مشاور امنیت ملی کاخ سفید و مشاور ارشد رئیس جمهور آمریکا از اقدامات ضدایرانی اخیر دولت ترامپ قدردانی کرد.

 به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه های اسرائیلی، در کنفرانس مطبوعاتی مشترک بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل با جرد کوشنر داماد و مشاور ارشد رئیس جمهور آمریکا و رابرت اوبراین مشاور امنیت ملی این کشور که به صورت مستقیم در صفحه دفتر نخست وزیری اسرائیل پخش شد نتانیاهو با اشاره به اقدامات ضدایرانی اخیر دولت آمریکا از جمله خروج از توافق هسته ای، ترور کردن سردار شهید قاسم سلیمانی و فعال کردن مکانیسم بازگردانی تحریم ها از دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور قدردانی کرد.

بیانیه مشترک اسرائیل و آمریکا در آستانه اولین پرواز از تل آویو به ابوظبی - اسپوتنیک ایران
بیانیه مشترک اسرائیل و آمریکا در آستانه اولین پرواز از تل آویو به ابوظبی

نتانیاهو همچنین از دیگر کشورهای جهان خواست در مقابل آنچه "خصومت ایران" عنوان کرد در کنار دولت آمریکا بایستند.

رابرت اوبراین مشاور امنیت ملی آمریکا در این کنفرانس مطبوعاتی نیز از این اقدامات ضدایرانی به عنوان بخشی از دستاوردهای دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا  برشمرد.

وی گفت: به خاطر اقدامات رئیس جمهور ترامپ و وجود فشار حداکثری ایران شاهد کاهش درآمد نفت و دیگر درآمدهایش به کمترین حد در تاریخ این کشور است. 

جرد کوشنر مشاور ارشد ترامپ به همراه رابرت اوبراین مشاور امنیت ملی ایالات متحده آمریکا امروز یک شنبه با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در رابطه با عادی سازی روابط بین اسرائیل و امارات متحده عربی و اوضاع در خاور میانه دیدار و گفتگو انجام دادند.

دفتر نخست وزیری اسرائیل در بیانیه ای گفت: دیدار بین بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل و جرد کوشنر مشاور رئیس جمهور آمریکا "سازنده و اساسی" بود.
دفتر نخست وزیری اسرائیل همچنین اعلام کرد: مذاکرات سازنده و اساسی بود و نخست وزیر امیدوار است که این بحث ها در هفته های آینده نیز ادامه یابد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала