بالیدن ترامپ به موفقیت های خود در صحنه سیاست خاورمیانه

© REUTERS / CARLOS BARRIAU.S. President Donald Trump stands in front of a U.S. flag as he participates in a roundtable on donating plasma during a visit to the American Red Cross National Headquarters in Washington, U.S., July 30, 2020
U.S. President Donald Trump stands in front of a U.S. flag as he participates in a roundtable on donating plasma during a visit to the American Red Cross National Headquarters in Washington, U.S., July 30, 2020 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد چهار سال پیش وقتی رئیس جمهور شد ، خاورمیانه در هرج و مرج بود ، اما اکنون به لطف اقدامات او ، اوضاع در آنجا بهتر شده است.

به گزارش اسپوتنیک، ترامپ در سخنرانی در کنوانسیون ملی حزب جمهوری خواه آمریکا گفت: "هنگامی که من رئیس جمهور شدم ، خاورمیانه در هرج و مرج بود ، داعش (سازمان تروریستی ممنوع در روسیه) حاکم بود ، ایران در اوج قدرت خود بود و در افغانستان جنگ بود."

ترامپ افزود: "من از معامله وحشتناک با ایران خارج شدم ، برخلاف بسیاری از روسای جمهور قبل از من ، به قول های خود عمل کردم و اورشلیم را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناختم و سفارت آمریکا را به آنجا منتقل کردم."

دفاع معاون اول ترامپ از ترور سردار سلیمانی  - اسپوتنیک ایران
دفاع معاون اول ترامپ از ترور سردار سلیمانی

رئیس جمهور آمریکا خاطرنشان كرد كه ایالات متحده برای سفارت خود ساختمان جدید احداث نكرده و در نتیجه ، انتقال این سفارتخانه به بودجه اضافی زیادی احتیاج نداشت.

ترامپ گفت:"آیا این معامله خوبی در زمینه املاک و مستغلات نیست؟"

وی همچنین یادآوری کرد که ایالات متحده حاکمیت اسرائیل را بر بلندی های جولان به رسمیت می شناسد و در اوایل این ماه به انعقاد توافق برای عادی سازی روابط بین اسرائیل و یک کشور عربی برای اولین بار در 25 سال گذشته مساعدت کرد.

ترامپ در پایان گفت: "ما داعش را شکست دادیم و رهبر آنها ابوبکر البغدادی را کشتیم."

از سال 2014 ائتلاف تحت رهبری آمریکا عملیات نظامی علیه داعش را در سوریه ، عراق ، افغانستان و تعدادی از نقاط دیگر انجام می دهد و در سوریه بدون رضایت مقامات رسمی این کشور فعالیت می کند. دمشق اقدامات آمریكا را اشغال می خواند و كنترل میادین نفتی را دلیل اصلی حضور سربازان آمریكایی می داند.

 


نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала