آمریکا سربازان روسیه را در تصادم ماشین های نظامی دو کشور در سوریه مقصر دانست

© Fotolia / jiawangkunآمریکا سربازان روسیه را در تصادم ماشین های نظامی دو کشور در سوریه مقصر دانست
آمریکا سربازان روسیه را در تصادم ماشین های نظامی دو کشور در سوریه مقصر دانست - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جان اولیوت سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در کاخ سفید اعلام کرد که نیروهای مسلح روسیه در تصادفی که در نتیجه آن نظامیان آمریکایی ها مجروح شدند، مقصر بودند.

به گزارش اسپوتنیک، اولیوت گفت: "یک خودروی روسی با یک ماشین زرهی ائتلاف (تحت رهبری ایالات متحده) در شمال شرقی سوریه تصادف کرد که منجر به آسیب دیدگی اعضای خدمه در ماشین زرهی (آمریکایی) شد."

وی افزود: خودروی زرهی آمریکایی برای جلوگیری از درگیری صحنه را ترک کرد.

به گفته اولیوت ، اقدامات طرف روس مغایر بپروتکل های توافق نامه روسیه و آمریکا در مورد پیشگیری از درگیری است.

این مقام شورای امنیت ملی ایالات متحده خاطرنشان ساخت کشور وی به دنبال تشدید تنش نیست ، اما "حق مسلم دفاع از خود در برابر اقدامات خصمانه" را  دارد.

Российские саперы разминируют историческую Пальмиру и жилые кварталы - اسپوتنیک ایران
خودرو زرهی روسی مسیر ماشین جنگی آمریکایی را در سوریه بست+ ویدئو

پیش از این ، پنتاگون گزارش داده بود که روسای ستاد کل روسیه و ایالات متحده تلفنی درباره این حادثه گفتگو کرده اند اما جزئیات آن مخفی نگه داشته می شود.

پیشتر اعلام شده بود که یک خودرو زرهی روسی (بی تی ار ۸۲ آ) یک کاشین زرهی  آمریکایی را در یک منطقه مسکونی در سوریه به تله انداخته است.

در ویدئوی منتشر شده دیده می شود که  چطور یک ماشین های نظامی با پرچم روسیه دو خودرو زرهی با پرچم آمریکا را دنبال کرده و راهشان را می بندند. همزمان در آسمان نیز بالگردهای می ۸ روسی در حال پرواز هستند.

یادآور می شود روز پنجشنبه آناتولی آنتونوف ، سفیر روسیه در واشنگتن ، اتهامات آمریکا علیه چند پژوهشکده علمی روسیه را بی اساس خواند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала