دفاع معاون اول ترامپ از ترور سردار سلیمانی

© AP Photo / Susan Walshدفاع معاون اول ترامپ از ترور سردار سلیمانی
دفاع معاون اول ترامپ از ترور سردار سلیمانی  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون اول دونالد ترامپ در سومین شب مجمع ملی جمهوریخواهان، جو بایدن، رقیب رئیس جمهور فعلی آمریکا را به خاطر انتقاد از ترور سپهبد قاسم سلیمانی مورد سرزنش قرار داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العالم، مایک پنس شامگاه چهارشنبه به وقت محلی در سومین نشست مجمع ملی جمهوریخواهان در حمایت از دونالد ترامپ اظهار داشت : تحت رهبری این فرمانده کل نیروهای مسلح، ما با تروریست‌های اسلام‌گرای تندرو با شرایط خودمان و در زمین آنها مبارزه کردیم.

وی افزود: سال گذشته نیروهای آمریکایی آخرین اینچ از قلمرو داعش را بازپس گرفتند، خلافت آنها را خرد کردند و رهبر آنها بدون تلفات نیروهای آمریکایی، از بین بردند.

معاون اول رئیس جمهوری آمریکا به دستور ترامپ برای  ترور سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران هم اشاره کرد و گفت در آنجا بوده است که رئیس جمهوری آمریکا دستور داد تا آنچه را که او «خطرناک‌ترین تروریست جهان» نامید حذف شود.

پنس ادامه داد: ژنرال عالی رتبه ایران هرگز به آمریکا آسیب نخواهد رساند چرا که قاسم سلیمانی از بین رفته است.

چه کسی پشت تصمیم ترامپ برای ترور سردار سلیمانی قرار داشت؟
 - اسپوتنیک ایران
چه کسی پشت تصمیم ترامپ برای ترور سردار سلیمانی قرار داشت؟

وی اضافه کرد می‌دانید که جو بایدن از رئیس جمهوری ترامپ به خاطر این تصمیم‌ها انتقاد کرد، تصمیم‌هایی که جهان را از آنچه که او «شر رهبران تروریست» خواند، خلاص کرد.

رقیب انتخاباتی دموکرات‌ها اظهار کرد: این تعجب آور نیست، برای اینکه تاریخ گواهی می‌دهد که جو بایدن حتی مخالف عملیات برای از بین بردن اسامه بن لادن بود. این تعجب آور نیست چرا که وزیر دفاع دولت اوباما-بایدن یک بار گفت «جو بایدن تقریبا در بیشتر مسایل سیاست خارجی و امنیت ملی در طول ۴۰ سال گذشته در اشتباه بوده است».

پنس به حمایت همه جانبه رژیم آمریکا از اسرائیل  به ویژه در دوره ترامپ اشاره کرد و گفت: ما در برابر دشمنان و در کنار متحدان خود ایستادیم همچون زمانی که رئیس جمهوری ترامپ سفارت آمریکا را به قدس پایتخت اسرائیل منتقل کرد.

وی همچنین به توافق امارات متحده عربی و اسرائیل پرداخت و آن را در زمره افتخارات ترامپ دانست که شرایط لازم را برای به رسمیت شناختن اسرائیل توسط یک کشور عربی پس از ۲۶ سال فراهم ساخته است.

مجمع ملی جمهوریخواهان از دوشنبه آغاز و تا پنج‌شنبه ادامه دارد. در نخستین روز این مجمع، دونالد ترامپ به طور رسمی به عنوان نامزد انتخاباتی این حزب برای ریاست جمهوری آمریکا برگزیده شد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала