توییت وزیر خارجه امریکا درباره بحث پیرامون موضوع ایران در سفرش به بحرین

© Sputnik / Viktor Tolochko /  مراجعه به بانک تصاویر توییت وزیر خارجه امریکا درباره بحث درباره موضوع ایران در سفرش به بحرین
توییت وزیر خارجه امریکا درباره بحث درباره موضوع ایران در سفرش به بحرین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه آمریکا در صفحه توییترش به بحث در خصوص "مقابله با تهدید ایران" در دیدار و رایزنی اش با مقامات بحرینی اشاره کرد.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در توییتر به رایزنی درباره موضوع ایران با مقامات بحرینی در جریان سفرش به این کشور اشاره کرده و نوشت: امروز با سلمان بن حمد آل خلیفه ولیعهد بحرین دیدار کردم. درباره اهمیت برقراری صلح و ثبات در منطقه از جمله اهمیت اتحاد خلیج فارس و مقابله با تاثیر مخرب ایران در خاورمیانه گفتگو کردیم.

​پمپئو همچینین درباره دیدارش با پادشاه بحرین نوشت: دیدار با اعلیحضرت حمد بن عیسی آل خلیفه در بحرین باعث افتخارم بود. از او به خاطر دوستی و شراکت استراتژیک مداوم تشکر کردم. ما به برقراری صلح و امنیت در راستای پیشبرد اتحادی گسترده تر میان کشورهای حاشیه خلیج فارس و مقابله با تهدید ایران متعهد هستیم.

سفر پمپئو به کشورهای حاشیه خلیج فارس به دنبال شکست تلاش های آمریکا برای احیای تحریم های سازمان ملل علیه ایران صورت می گیرد.

یادآور می شود تقریباً كل شورای امنیت معتقد است كه آمریكا حق ندارد مكانیزم احیای تحریم ها علیه ایران  را  به کار بیندازد زیرا از برجام خارج شده است. قطعنامه شماره  2231 ، تصویب شده در سال 2015 ، شامل مکانیزمی برای تجدید خودکار تحریم های سازمان ملل علیه ایران در صورت عدم انجام تعهدات این کشور طبق برجام است. این مکانیسم از سال 2015 به مدت 10 سال اعتبار دارد. این قطعنامه پیش بینی می کند که اگر در این دوره هرگونه تخلف جدی از طرف ایران صورت بگیرد، این کشور تنها در صورت تصویب قطعنامه مربوطه در شورای امنیت سازمان ملل قادر به جلوگیری از تمدید تحریم ها خواهد بود. اگر حداقل یکی از اعضای دائم شورای امنیت با تصویب چنین قطعنامه ای مخالفت کند، تحریم ها به طور خودکار ظرف 30 روز تمدید می شود.

توافق هسته‌ای ایران و قدرت های بزرگ جهان که به آن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) هم گفته می‌شود، سال 2015 میان ایران و کشورهای عضو گروه 1+5 متشکل از آمریکا، بریتانیا، فرانسه، روسیه و چین، پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد به علاوه آلمان منعقد شد. برپایه این توافق، در برابر محدود شدن برنامه هسته‌ای ایران، تحریم‌های اعمال شده علیه این کشور لغو یا تعلیق شد.

هشتم ماه مه سال 2018 ، دونالد ترامپ ، رئیس جمهور امریکا اعلام کرد که از برجام خارج می شود و نه فقط تحریم های قبلی را باز می گرداند بلکه تحریم های جدید علیه تهران را نیز اعمال خواهد کرد و به دنبال آن تحریم های واشنگتن علیه ایران احیا و تشدید شدند.  آمریکا تلاش می کند دیگر کشورها نیز ایران را تحریم کنند.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала