آمریكا آماده استقرار 16 جنگنده F-35B در پایگاه ایواكونی در ژاپن است

اشتراک
ایالات متحده در نظر دارد 16 عدد از جدیدترین جنگنده های مخفی F-35B را در پایگاه نظامی ایواکونی در ژاپن از اکتبر سال جاری مستقر کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تلوزيون دولتي ان اچ کا در ژاپن در روز چهارشنبه واشنگتن اعلام نمود که ایالات متحده در نظر دارد 16 عدد از جدیدترین جنگنده های مخفی F-35B را در پایگاه نظامی ایواکونی در ژاپن از اکتبر سال جاری مستقر کند.

شینزو آبه رکورد پست نخست وزیری ژاپن را شکست - اسپوتنیک ایران
شینزو آبه رکورد پست نخست وزیری ژاپن را شکست

به گفته شهردار ایواکونی، ارتش آمریكا در مورد این برنامه ها به شهردار ایواكونی فوكودا اطلاع داده است، كه وی به نوبه خود خواست تا پروازهای جنگنده باعث افزایش سر و صداهای شهر نگردد.

جنگنده هایي با قابليت فرود عمودی و برخاستن F-35B جایگزین 12 جنگنده F / A-18 قدیمی می شود و تعداد کل جنگنده هاي آمریکایی در پایگاه نظامی ایواکونی به 32 مورد، از جمله ارسال های جدید ، افزایش خواهد یافت.

همانطور که پیشتر گزارش شده بود، ایالات متحده آمریکا قبلاً فروش 105 فروند هواپیمای نظامی F-35 را با قیمت 23 میلیارد دلار به ژاپن تصویب کرده است. دولت ژاپن از طرف خود درخواست 63 واحد اصلاح F-35A ، 42 فروند هواپیمای F-35B و 110 موتور F135 را برای آنها از جمله پنج فروند یدکی انجام داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала