پمپئو: آمريکا موشک هایی با برد متوسط و کوتاهتر مي سازد

اشتراک
ایالات متحده در نظر دارد موشکهای میان برد و برد کوتاه خود را توسعه دهد.

به گزارش اسپوتنیک، وزیر امور خارجه آمریكا ، مایک پومپئو این موضوع را در سخنرانی خود با شركت كنندگان در همایش ملی پیش از انتخابات حزب حاكم جمهوریخواه آمریكا اعلام نمود که آمريکا موشک هایی با برد متوسط ​​و کوتاهتر مي سازد.

کارشناس نظامی: روسیه در زمینه موشک های مافوق صوت بسیار جلوتر حرکت کرده است - اسپوتنیک ایران
کارشناس نظامی: روسیه در زمینه موشک های مافوق صوت بسیار جلوتر حرکت کرده است

پمپئو در بیت المقدس ، جایی که وزیر امور خارجه ایالات متحده روز دوشنبه به عنوان بخشی از تور خاورمیانه سفر کرده بود اظهار داشت که آمريکا موشک هایی با برد متوسط ​​و کوتاهتر مي سازد.

پمپئو گفت: "امروز به لطف ترامپ ، ناتو قوی تر شده است ، اوکراین دارای سیستم های تسلیحاتی دفاعی است و آمریکا پیمان مضر را رها کرده است تا کشور ما بتواند موشک هایی بسازد تا از حمله روسیه جلوگیری کند. وی به پیمان روسیه و آمریکا برای از بین بردن موشک های میان برد و برد کوتاه تر (پیمان INF) اشاره کرد که ایالات متحده در اوت گذشته عقب نشینی کرد.

پیش از این؛ جیمز گرتس، رئیس بخش خرید نیروی دریایی ایالات متحده به خبرنگاران گفت: یک دفتر برنامه ریزی برای ابداع نسل جدید جنگنده ایجاد شده است که فعلا به نام برنامه ای برای ایجاد یک هواپیمای جنگی جدید نامگذاری شده است. اکنون جنگنده های عرشه ای عمدتاً بمب افکن های بوئینگ اف-18 در مدل های مختلف هستند. پیش بینی های قبلی این بود که از دهه 2030 میلادی آنها از رده خارج شوند و توسعه یک جنگنده جدید نیز برای همان سالها برنامه ریزی شده بود. با این حال، تهدیدهای احتمالی روسیه و چین در منطقه هند و اقیانوسیه، پنتاگون را مجبور به تجدید نظر در برنامه های خود کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала