مخالفت دوباره چین با فعال‌ نمودن مکانیزم ماشه

© REUTERS / Kim Kyung-Hoonمخالفت دوباره چین با فعال‌ نمودن مکانیزم ماشه
مخالفت دوباره چین با فعال‌ نمودن مکانیزم ماشه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نماینده چین در سازمان ملل اعلام نمود که آمریکا حق عضویت در برجام را از دست داده و درخواست این کشور از سازمان ملل برای فعال‌کردن مکانیزم ماشه غیرقانونی است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنيم، جانگ جون، نماینده دائمی چین در سازمان ملل در شورای امنیت بار دیگر بر مخالفت چین با درخواست آمریکا برای فعال کردن مکانیزم ماشه علیه ایران تأکید کرد.

 شورای امنیت سازمان ملل متحد به درخواست آمريکا تحریم ها علیه ایران را تمديد نمي کند  - اسپوتنیک ایران
شورای امنیت سازمان ملل متحد به درخواست آمريکا تحریم ها علیه ایران را تمديد نمي کند

جانگ جون اظهار داشت: آمریکا با ارسال نامه‌ای به رییس شورای امنیت، به‌طور یکجانبه و غیرقانونی درخواست فعال کردن مکانیزم ماشه را داده است. اعضای برجام و بیشتر اعضای شورای امنیت معتقدند که آمریکا حق عضویت در برجام را از دست داده و درخواست این کشور از سازمان ملل برای فعال کردن مکانیزم ماشه غیرقانونی است.

وی گفت: شورای امنیت باید به‌طور کامل به نظرات جامعه جهانی احترام بگزارد و قاطعانه اطمینان و اعتبار خود را حفظ کند و به‌طور عملی مسئولیت خود برای دفاع از صلح و امنیت جهانی را اجرا کند. چین تمایل دارد همراه با دیگر طرفها به حل‌وفصل سیاسی مسئله هسته‌ای ایران ادامه دهد.

روز گذشته، نماينده دائم اندونزی در سازمان ملل متحد که ریاست شورای امنیت را در ماه آگوست بر عهده دارد اعلام کرد که در شورای امنیت سازمان ملل هیچ اجماعی درباره موضوع تحریم ها علیه ایران وجود ندارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала