چه کشورهایی به سازش با اسرائیل پاسخ مثبت دادند؟

© REUTERS / Erin Scottچه کشورهایی به سازش با اسرائیل پاسخ مثبت دادند؟
چه کشورهایی به سازش با اسرائیل پاسخ مثبت دادند؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک دیپلمات ارشد در امارات فاش کرد، که آمریکایی‌ها موافقت ابتدایی چندین کشور عربی منطقه را برای فرستادن نمایندگانی به کنفرانس منطقه‌ای برای صلح کسب کرده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العهد، روزنامه اسرائیلی هیوم نوشت: سفر مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا، در منطقه و مذاکرات آن٬ با هدف تلاش برای کسب موافقت ابتدایی از کشورهای عربی جهت مشارکت در کنفرانس منطقه‌ای برای صلح که هفته‌های آینده تحت نظارت آمریکا در یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس برگزار می‌شود٬ می باشد.

پمپئو: امیدوارم روزی تمام جهان اسرائیل را بپذیرد - اسپوتنیک ایران
پمپئو: امیدوارم روزی تمام جهان اسرائیل را بپذیرد

یک دیپلمات ارشد در امارات که از تماس‌های میان پمپئو با حکام کشورهای عربی آگاه است در گفتگو با این روزنامه اسرائیلی افشا کرد: علاوه بر اسرائیل و امارات٬ آمریکایی‌ها موافقت ابتدایی چندین کشور عربی منطقه را برای فرستادن نمایندگانی به کنفرانس مذکور کسب کرده‌اند که بحرین و عمان و مغرب و سودان و چاد از جمله کشورهایی هستند که به این درخواست واشنگتن پاسخ مثبت داده‌اند.

طبق اطلاعات دیپلمات ارشد اماراتی٬ پیش از رسیدن پمپئو به اسرائیل برای دیدار با بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر این کشور و حتی در زمان حضور وی در قدس٬ پیام‌هایی به محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ارسال شد مبنی بر اینکه آمریکایی ها بسیار خوشحال می‌شوند اگر فلسطینی‌ها در این کنفرانس شرکت کنند.

منبع مذکور افزود که حتی پمپئو آماده است تا به دفتر ابو مازن در رام‌ الله رفته و شخصا از وی برای مشارکت در کنفرانس مذکور دعوت کند.

این منبع خاطرنشان کرد که ابو مازن و مسئولان تشکیلات خودگردان فلسطین قاطعانه این پیام‌ها را رد و تاکید کردند که پمپئو در رام ‌الله عنصر نامطلوبی است.

طبق ادعاهای منبع مذکور اماراتی٬ عربستان و مصر و اردن هنوز درباره مشارکت در این کنفرانس با توجه به عدم پذیرش آن از جانب فلسطینی‌ها نظری نداده‌اند.

اما با این وجود همین دیپلمات عربی گفت که این ۳ کشور موافقت کرده‌اند که کنفرانس مذکور در سکوت برگزار شود و همچنین برای فرستادن نمایندگان خود در سطح رهبری و نه وزرا تلاش می‌کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала