نقش سرویس جاسوسی آمریکا در ترورها

اشتراک
کارشناس: ترور تعدادی از فعالان عراقی به دست افراد ناشناس، باعث وخیم تر شدن اوضاع در بصره شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «مهر»، محمود الربیعی، سخنگوی جنبش الصادقون درباره تحولات استان بصره و سفر نخست وزیر عراق به آمریکا اعلام نمود که ترور تعدادی از فعالان عراقی به دست افراد ناشناس، باعث وخیم تر شدن اوضاع در بصره شده است.

وی در ادامه گفت:«آمریکا تلاش می کند بصره را به محل نفوذ خود تبدیل کند چرا که این استان به کشورهای حوزه خلیج فارس که سرسپرده آمریکا هستند نزدیک است و واشنگتن با کمک آنها قصد دارد کنترل خاورمیانه را که به مثابه مرکز جهان به شمار می رود به دست بگیرد.

چه کسی پشت تصمیم ترامپ برای ترور سردار سلیمانی قرار داشت؟
 - اسپوتنیک ایران
چه کسی پشت تصمیم ترامپ برای ترور سردار سلیمانی قرار داشت؟

مقامات عراقی از طریق امضای توافقنامه ها با ترامپ، به وی فرصت دادند تا بعد از شکست بزرگش در حل بحران های داخلی و خارجی آمریکا در دوره حضورش در کاخ سفید، جایگاه خود را تثبیت کند.

به همین دلیل شاهد تحرکات و اقدامات کنسولگری آمریکا در این استان هستیم. آمریکایی ها تلاش می کنند از اعتراضات جوانان بصره برای تحقق اهداف خود سوء استفاده کنند. به همین دلیل شدیدا معتقدیم که سرویس اطلاعات آمریکا و باندهای وابسته به آن در ورای ترورهای صورت گرفته در استان بصره قرار دارند.

آمریکایی ها از طریق این ترورها تلاش می کنند در بصره آشوب به پا کنند و این منطقه را به کانون تنش و فتنه تبدیل کرده و بعد از آن، شرایط کلی عراق را تحت تأثیر قرار دهند. متأسفانه درگیری های حزبی بر سر پست و مقام در استان بصره به صورت گسترده ای در به وجود آمدن اوضاع کنونی نقش داشته است.

ترامپ علاوه بر آن، اقدام به تخریب عراق کرده و تصمیمات نادرستی در خصوص به رسمیت شناختن قدس به عنوان مرکز رژیم صهیونیستی گرفته است. به خاطر همین یک اقدام باید او را تحریم کرده و درخواست بازداشت این جنایتکار را بدهیم نه آنکه با او دیدار کرده و توافقنامه امضا کنیم».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала