عادی سازی روابط کشورهای عربی با اسرائیل؟

© AP Photo / Pablo Martinez Monsivaisداماد ترامپ
داماد ترامپ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
داماد ترامپ قصد دارد اوایل سپتامبر برای عادی سازی روابط کشورهای عربی با اسرائیل به خاور میانه سفر کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سایت «آکسیوس»، جرد کوشنر داماد ترامپ و مشاور ارشد ریاست جمهوری آمریکا قصد دارد اوایل سپتامبر برای عادی سازی روابط کشورهای عربی با اسرائیل به خاور میانه سفر کند.

کوشنر به اسرائیل، بحرین، عمان و عربستان سعودی سفر خواهد کرد تا در باره پیوستن آن‌ها به توافق عادی سازی روابط امارات و اسرائیل مذاکره کند. آوی برکویتس مشاور رئیس جمهور و نماینده ویژه دفتر کاخ سفید در مذاکرات بین‌المللی و روبرت اوبراین دستیار رئیس جمهور آمریکا در امنیت ملی و برایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، کوشنر را در این سفر همراهی خواهند کرد.

تنش درخلیج فارس؛ ایران و امارات مقابل یکدیگر - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
تنش درخلیج فارس؛ ایران و امارات مقابل یکدیگر

مایک پمپئو اوایل هفته آینده به امارات و اسرائیل سفر خواهد کرد تا به بررسی  مسائل مرتبط با  توافق‌های صلح و موضوع ایران و چین بپردازد.

پیشتر کوشنر به آل سعود گفته بود که  به نفع عربستان است روابطی عادی با اسرائیل برقرار کند، همانطور که امارات متحده عربی با برقراری روابط موافقت کرده است.

عادی سازی روابط کشورهای عربی مانند امارات و عربستان با اسرائیل از نفوذ منطقه ای ایران می کاهد.

کوشنر با این ادعا که سلمان پادشاه عربستان و پسرش محمد بن سلمان ولیعهد این کشور بارها برای تشکیل کشور مستقل فلسطینی با برخورداری از فرصت های اقتصادی ابراز تمایل کرده اند، گفت که عادی سازی روابط با اسرائیل به نفع فلسطینی ها هم هست.

در هفته‌های آینده نمایندگانی از اسرائیل و امارات برای امضای توافقاتی دوجانبه با هم ملاقات خواهند کرد. این توافقات در زمینه سرمایه گذاری، توریسم، پروازهای مستقیم بین دو کشور، مسائل امنیتی، ارتباطات، تکنولوژی، انرژی، بهداشت، فرهنگ، محیط زیست و ایجاد سفارتخانه‌ خواهد بود.

ترامپ قبلا در بیانیه‌ای مشترک گفته بود که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی ابراز امیدواری کردند که این دستاورد تاریخی بتواند به پیشرفت صلح در خاورمیانه کمک کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала