سفر دیپلمات عالی رتبه آمریکایی به روسیه برای بحث درمورد اوضاع بلاروس

© Photo / U.S. State Departmentسفر دیپلمات عالی رتبه آمریکایی به روسیه برای بحث درمورد اوضاع بلاروس
سفر دیپلمات عالی رتبه آمریکایی به روسیه برای بحث درمورد اوضاع بلاروس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
استیون بیگان، معاون وزیر امور خارجه آمریكا قصد دارد در آینده نزدیک از روسیه و لیتوانی دیدار كند تا درباره وضعیت بلاروس با مقامات این دو کشور گفتگو كند.

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را خبرگزاری رویترز با استناد به منابع خود  اطلاع داده است.

خاطرنشان می شود که بیگان ابتدا به مسکو سفر کرده و از آنجا به ویلنیوس می رود که سوتلانا تیخانوفسایا، نامزد سابق ریاست جمهوری بلاروس در حال حاضر در آنجا اقامت دارد.

پیش از این ، ولادیمیر پوتین و سائولی نینیستیو، روسای جمهور روسیه و فنلاند از طریق تلفن درباره وضعیت بلاروس بحث و گفتگو کرده بودند.

قصد اتحادیه اروپا برای تحریم مقصران خشونت در بلاروس  - اسپوتنیک ایران
قصد اتحادیه اروپا برای تحریم مقصران خشونت در بلاروس

بلاروس پس از انتخابات ریاست جمهوری که آلکساندر لوکاشنکو، رهبر فعلی  برنده آن اعلام شده، صحنه ناآرامی ها و اعتراضات تعداد زیادی از مردم این کشور شده است. مخالفان لوکاشنکو که 26 سال است در قدرت قرار دارد، نتیجه انتخابات را قبول ندارند و می گویند دولت فعلی آرای مردم را دستکاری و تحریف کرده است.

بتازگی الكساندر لوكاشنكو، رئیس جمهور بلاروس گفت: ناآرامی ها در بلاروس توسط ایالات متحده هدایت و توسط اروپایی ها اداره  می شود.

لوكاشنكو خاطرنشان ساخت  بلاروس آخرین حلقه در برنامه های غرب برای ایجاد "راهرو دریای بالتیك - دریای سیاه" است كه شامل اوکراین و سه جمهوری بالتیک نیز می شود.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала