انزوای آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل متحد

CC0 / jensjunge / سازمان ملل
 سازمان ملل  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کارشناس: درخواست آمریکا برای احیای تحریم‌ها علیه ایران هیچ چیزی را تغییر نمی‌دهد.

به گزارش اسپوتنیک، دمیتری پولیانسکی معاون اول نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل متحد اعلام کرد که آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل در انزوا قرار دارد. ایالات متحده با تفسیر خاص خود از قطعنامه 2231 و احیای تحریم‌ها علیه ایران نمی‌تواند باعث تغییر چیزی بشود.

پولیانسکی در توییتر نوشت:« به نظر می‌رسد که دو سیاره وجود دارد. یکی خیالی که هر کس به فکر خود است و آمریکا در آن سیاره وانمود می کند که هرکاری بخواهد می تواند انجام بدهد و هیچکس را به حساب نیاورد، توافق‌ها را نقض و از آن‌ها خارج شود و در عین حال از این کارها برای خود سود و منفعتی دست و پا کند و سیاره دیگری که باقی جهان در آنجا زندگی می کنند و در آن حقوق بین‌المللی حاکم است و دیپلماسی.

روسیه اقدامات بی معنای آمریکا علیه ایران را محکوم می کند  - اسپوتنیک ایران
روسیه اقدامات بی معنای آمریکا علیه ایران را محکوم می کند

احیای تحریم‌ها علیه ایران فقط روی سیاره اول امکان‌پذیر است. آیالات متحده در شورای امنیت با تفسیر خودخواهانه و به دور از صداقت قطعنامه 2231 در انزوا قرار گرفته است. پس از نامه آمریکا، هیچ اتفاقی نخواهد افتاد. جای افسوس است که کشور بزرگی احترام به خود را خدشه‌دار می‌کند».

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا به رغم پایبندی کامل ایران به برجام و با نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد 8 مه سال 2018 میلادی از این توافق خارج شد و تهران همواره تاکید کرده است که از بین رفتن توافق هسته‌ای خواسته ایران نیست.

واشنگتن در ماه‌های اخیر تلاش‌های گسترده‌ای را آغاز کرد تا یکی از دستاوردهای مهم برجام برای ایران را که لغو محدودیت خرید و فروش سلاح در مهرماه سال جاری است، از میان برداشته و این محدودیت‌ها را به صورت نامحدودی تمدید کند. اما قطعنامه پیشنهادی این کشور با ۱۱ رای ممتنع از جمله از سوی کشورهای اروپایی و دو رای مخالف چین و روسیه به شکست انجامید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала