نماینده روسیه ادعای آمریکا در برجام را زیر سوال برد

© Sputnik / Alexandr Natruskin  /  مراجعه به بانک تصاویر نماینده روسیه ادعای آمریکا در برجام را زیر سوال برد
نماینده روسیه ادعای آمریکا در برجام را زیر سوال برد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین: اینکه آمریکا همچنان مدعی است که یکی از مشارکت‌کنندگان در برجام است و می‌تواند از مکانیسم ماشه استفاده کند، غیر منطقی است.

به گزارش اسپوتنیک، روز چهارشنبه میخائیل اولیانوف نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، در صفحه توییتری خود در رابطه با بیانیه دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در رابطه با خروج از برجام در ماه مه سال ۲۰۱۸، ادعای مقامات واشنگتن مبنی بر اینکه آمریکا همچنان یکی از مشارکت‌کنندگان در برجام است و می‌تواند از مکانیسم ماشه استفاده کند را زیر سوال برد.

این نماینده دائم روسیه در سازمان ملل، در توییتر خود نوشت: آمریکا مدعی است که همچنان یکی از کشورهای مشارکت ‌کننده در برجام است. غیرمنطقی بودن این ادعا وقتی بیشتر مشخص می‌شود که به بیانیه رئیس‌جمهور آمریکا که در تاریخ ۸ مه ۲۰۱۸ با عنوان متوقف کردن مشارکت آمریکا در برجام صادر شد، توجه کنیم.

آمریکا در حالی به دنبال بازگرداندن تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران با استفاده از مکانیسم های در نظر گرفته شده در برجام است که بیش از ۲ سال قبل رسماً از این توافق چندجانبه خارج شده و حتی متحدان اروپایی این کشور نیز تأکید می‌کنند که آمریکا به دلیل خروج از برجام اجازه ندارد از مکانیسم بازگشت خودکار تحریم‌ها علیه ایران استفاده کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала