اخراج یک دیپلمات روس از نروژ

© Fotolia / Ajwkمعرفی موسسه ای که به خاطر همه گیری کرونا میلیاردها دلار درآمد داشته است
معرفی موسسه ای که به خاطر همه گیری کرونا میلیاردها دلار درآمد داشته است  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت خارجه نروژ تصمیم گرفت یک دیپلمات روسیه را به اتهام دست داشتن در جنجال "جاسوسی" از این کشور اخراج کند.

به گزارش اسپوتنیک، گفته می شود این دیپلمات روس که در بخش تجاری سفارت روسیه در نروژ کار می کرد اقدامات "مغایر مقام دیپلماتیک خود را انجام داده است".

وزارت امور خارجه نروژ تأیید كرد كه یكی از دیپلمات های سفارت روسیه "عنصر نامطلوب" اعلام شده و وی باید این كشور  را ترک کند و افزود: تیموراز رامیشویلی ، سفیر روسیه در اسلو ، از این تصمیم مطلع شده است.

وزارت امور خارجه نروژ اعلام کرد "ما به سفیر روسیه در اسلو اطلاع دادیم كه به یكی از دیپلمات های روسی عنصر نامطلوب اعلام شده و از نروژ اخراج می شود."

پیش از این ، ترود مائسید، رئیس دفتر مطبوعاتی وزارت امور خارجه نروژ  به شرکت تلویزیونی و رادیویی NRK گفته بود که این وزارتخانه  تصمیم گرفته پس از تماس یکی از دیپلمات های روس گویا با یک "جاسوس" نروژی ، وی را اخراج کند.

طبق اعلام  وزارت خارجه نروژ ، اسلو انتظار دارد که دیپلمات فوق الذکر روس "قبل از پایان این هفته" نروژ را ترک کند.

سرویس امنیتی پلیس نروژ (PST) پیشتر از دستگیری یک مرد 50 ساله مظنون به انتقال اسرار دولتی که گفته می شد با یک "افسر اطلاعاتی روسیه" ملاقات کرده ، خبر داده بود . براساس این خبر ، وی در 15 اوت در اسلو بازداشت شد.

چندی پیش اعلام شد یک هواپیمای شناسایی نروژ بر فراز آسمان دریای بارنتز توسط پدافند هوایی روسیه رهگیری شد و جنگنده های ناوگان شمالی روسیه برای اسکورت این هواپیمای جاسوسی نروژ به آسمان بلند شدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала