رایزنی مسئولان سیاست خارجی ایران و افغانستان

© وزارت خارجه افغانستانتوافق ایران و افغانستان درباره تسریع عملیات نوسازی گذرگاه مرزی دو کشور
توافق ایران و افغانستان درباره تسریع عملیات نوسازی گذرگاه مرزی دو کشور - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و محمد حنیف اتمر سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان درباره مسائل فی ما بین تلفنی رایزنی کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا،  در گفتگوی تلفنی صبح امروز محمد جواد ظریف و محمد حنیف اتمر سرپرست مذاکرات صلح، ضرورت مذاکره بین افغانی ها بدون مداخله خارجی و حفظ دستاوردهای ۱۸ سال گذشته و نیز آمادگی ایران برای کمک به روند صلح مورد تبادل نظر قرار گرفت. 

در این گفتگوی تلفنی دو طرف در خصوص موضوعات حوزه روابط دو جانبه و خصوصا نهایی شدن قرارداد جامع بین دو کشور نیز رایزنی کردند.

ترامپ: از گزارش تبانی ایران با شبه نظامیان در افغانستان شگفت زده نشدم - اسپوتنیک ایران
ترامپ: از گزارش تبانی ایران با شبه نظامیان در افغانستان شگفت زده نشدم

بتازگی سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به ادعای منتشره در برخی رسانه های آمریکایی مبنی بر پرداخت پول از سوی کشورهای دیگر به طالبان برای کشتن سربازان آمریکایی در افغانستان اظهار داشت: آمریکا در باتلاقی خودساخته در افغانستان گرفتار شده و خون سربازان آمریکایی هزاران مایل دورتر از وطنشان بخاطر سیاستهای غلط حاکمان کاخ سفید ریخته می شود، که البته نتیجه ای نیز جز سال‌ها جنگ و خونریزی برای مردم بیگناه افغانستان نداشته است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در ادامه افزود: دولت آمریکا که هیچ پاسخی برای خانواده های سربازان کشته شده خود در افغانستان ندارد، با فضاسازی رسانه ای بدنبال سرپوش گذاشتن بر خطای محاسباتی خود در افغانستان است.

پیش از این، سی ان ان با استناد به گزارش اطلاعاتی پنتاگون و منابع مطلع با اوضاع، گفته بود كه سازمان های اطلاعات آمریكایی به این نتیجه رسیده است كه مقامات ایرانی به شبه نظامیان در افغانستان پیشنهاد پاداش های مالی برای حمله به نیروهای نظامی آمریکایی و نیروهای ائتلاف می دهند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала