احتمال ديدار پمپئو با با دبیرکل سازمان ملل متحد بر سر مسئله ایران

© AFP 2023 / Drew Angerer/Getty Imagesاحتمال ديدار پمپئو با با دبیرکل سازمان ملل متحد بر سر مسئله ایران
احتمال ديدار پمپئو با با دبیرکل سازمان ملل متحد بر سر مسئله ایران  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روز پنجشنبه پومپئو با دبیرکل سازمان ملل متحد درباره پرونده تسلیحاتی ایران دیدار خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از يک منبع اگاه در سازمان ملل، وزیر امور خارجه ایالات متحده مایك پومپئو روز پنجشنبه با دبیر كل سازمان ملل متحد آنتونیو گوترس ملاقات خواهد كرد ،.

بولتون - اسپوتنیک ایران
بولتون: آمریکا نباید برای بازگرداندن تحریم‌های ایران در سازمان ملل تلاش کند

پیش از این ، برخی رسانه ها نوشتند که پمپئو به احتمال زیاد برای بازدید از نیویورک به رئیس شورای امنیت سازمان ملل شکایتی مبنی بر عدم پایبندی ایران به مفاد برجام ارائه خواهد نمود و بنابراین ، برای شروع روند تمدید مجازات های ضد ایرانی تحت قطعنامه 2231 گزارشی را به این سازمان ارائه خواهد کرد.

این منبع گفت: "دبیر کل پنجشنبه با وزیر امور خارجه امریکا جلسه ای برگزار خواهد کرد." به گفته وی ، پومپئو درخواست جلسه كرد.

جمعه گذشته ، شورای امنیت سازمان ملل از قطعنامه ایالات متحده برای گسترش تحریم تسلیحاتی علیه ایران حمایت نکرد ، که واشنگتن به طور جدی ان را پیشنهاد داده است.

قطعنامه 2231 ، تصویب شده در سال 2015 ، شامل مکانیزمی برای تجدید خودکار تحریم های سازمان ملل علیه ایران در صورت عدم انجام تعهدات خود در این کشور تحت عنوان برجام ست. این مکانیسم از سال 2015 تاکنون 10 سال است که قابل اجرا است. ایران و شش مذاکره کننده بین المللی در ژوئیه 2015 به توافق تاریخی رسیدند تا مشکل دیرینه پرونده اتمی ایران را برطرف کند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала