مخالفت اسرائیل با فروش جنگنده‌ به امارات

© AFP 2023 / Jack Guezجنگنده اسرائیلی F-35
جنگنده اسرائیلی F-35 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گفته مقامات بلندپایه اسرائیلی، این کشور از آمریکا خواسته بود تا زمانی که امارات روابط خود با اسرائیل را عادی‌ سازی نکرده است، واشنگتن جنگنده اف-۳۵ به این کشور ندهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه هاآرتص اسرائیل، مقامات بلندپایه اسرائیل، اعلام کردند: پیش از عادی‌ سازی روابط امارات با اسرائیل، دولت این کشور از آمریکا خواسته بود تا زمانی که امارات به عادی ‌سازی روابط با اسرائیل اقدام نکند، واشنگتن جنگنده اف-۳۵ را به این کشور نفروشد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد - اسپوتنیک ایران
اسرائیل: عدم تمدید تحریم تسلیحاتی ایران یک اشتباه بزرگ بود

مقامات اسرائیلی اظهار داشتند: این درخواست کابینه اسرائیل به دلیل نگرانی از مذاکرات مخفیانه واشنگتن با کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس بوده که به فروش تسلیحات نظامی حساس بدون اطلاع مقامات امنیتی اسرائیلی انجام شود.

بر اساس گفته این مقامات، کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس، اسرائیل را تحت فشار قرار داده بودند تا مخالفت خود با قرارداد فروش این تسلیحات را متوقف کند.

هاآرتص در گزارش خود نوشته است: بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل، پس از توافق با امارات با فروش تجهیزات با فناوری بالا به امارات موافقت کرده، اما همچنان با فروش جنگنده‌های پیشرفته آمریکایی به این کشور مخالف است.

اسرائیل به دنبال آن است که تنها کشوری در خاورمیانه باشد که جنگنده‌های پیشرفته آمریکایی را در اختیار دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала