رسانه قطری: آمریکا بر عراق برای توافق امارات و اسرائیل فشار می آورد

© AP Photo / Ebrahim Norooziرسانه قطری: آمریکا بر عراق برای توافق امارات و اسرائیل فشار می آورد
رسانه قطری: آمریکا بر عراق برای توافق امارات و اسرائیل فشار می آورد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک رسانه قطری از فشار آمریکا بر دولت عراق برای عدم واکنش به توافق امارات و اسرائیل و موضع گیری منفی علیه توافق با اسرائیل خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از پایگاه خبری العربی الجدید، سعد المطلبی از رهبران ائتلاف دولت قانون به ریاست نوری المالکی اذعان داشت: دولت آمریکا به عراق فشارهایی وارد می کند تا موضعی در مخالفت و یا محکومیت عادی سازی روابط بین امارات و اسرائیل نگیرد.

انور قرقاش: توافق امارات با اسرائیل علیه ایران نیست - اسپوتنیک ایران
قرقاش: توافق امارات با اسرائیل علیه ایران نیست

این رسانه افزود سکوت روسای قوای سه گانه در عراق در خصوص این موضوع می تواند نشان دهنده موضع متفاوت آنها نسبت به گروه هایی باشد که مخالف عادی سازی روابط بین امارات و اسرائیل هستند.

این در حالی است که سعد السعدی از رهبران ائتلاف الفتح تاکید کرده است: دولت و رئیس جمهوری باید موضع خود را نسبت به موضوع عادی سازی روابط بین امارات و رژیم صهیونیستی مشخص کنند. برای اینکه سکوت کردن در خصوص چنین قضایایی باعث می شود تا برداشت های متفاوتی صورت گیرد.

وی افزود این عادی سازی روابط با فشارهای آمریکا انجام شده است و بعید نیست که آمریکا به دولت عراق هم در این زمینه فشار بیاورد تا تصمیم بی طرفانه ای نسبت به این موضوع اتخاذ کند.

از سوی دیگر روزنامه العربی الجدید نوشت: تشکل های پارلمانی عراق در تلاش هستند تا به نخست وزیر و رئیس جمهور این کشور برای محکومیت رسمی عادی سازی روابط با اسرائیل علیه امارات بیانیه صادر کنند.

به گفته منابع آگاه در پارلمان ائتلاف الفتح، سائرون، دولت قانون، العراقیه و النصر به همراه دو تشکل دیگر از نخست وزیر و رئیس جمهور عراق به سبب سکوت آنها در خصوص اعلام رابطه بین امارات و اسرائیل توضیح خواسته اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала