بولتون: آمریکا نباید برای بازگرداندن تحریم‌های ایران در سازمان ملل تلاش کند

© AP Photo / Shakh Aivazovبولتون
بولتون - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تلاش آمریکا در رابطه با بازگرداندن تحریم های ایران در سازمان ملل باعث تضعیف حق وتو در شورای امنیت می شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «وال استریت ژورنال»، جان بولتون مشاور سابق امنیت ملی آمریکا اظهار داشت که تلاش دولت آمریکا برای استفاده از سازوکار بازگرداندن تحریم‌های ایران در شورای امنیت سازمان ملل باعث تضعیف حق وتو در شورای امنیت سازمان ملل می‌شود.

وی در ادامه مدعی شده است که سازوکار بازگشت تحریم‌های ایران می‌تواند حق وتوی شورای امنیت سازمان ملل را که در راستای منافع آمریکا در سازمان ملل است، تضعیف کند.

وزارت خارجه روسیه: پیشنهاد برگزاری نشست شورای امنیت با مشارکت ایران هنوز روی میز است - اسپوتنیک ایران
وزارت خارجه روسیه: پیشنهاد برگزاری نشست شورای امنیت با مشارکت ایران هنوز روی میز است

آمریکا دیگر یکی از امضاکنندگان برجام نیست. ترامپ با خروج از برجام در ماه مه سال 2018 درست عمل کرد. افرادی که از این توافق حمایت می کنند اعلام می کنند که واشنگتن با خروج از این معامله از امکان رجوع به مفاد آن بی‌بهره می ماند. حق با آنهاست، زیاده از حد راحت به نظر می رسید اگر ما در نیمی از این توافق شرکت داشته باشیم، آنهم برای اهدافی که برای ما مناسب است و نه آن‌هایی که به درد ما نمی خورد».

بولتون در ادامه به پاراگراف یازدهم قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل اشاره کرد که دولت ترامپ قصد دارد با استناد به این پاراگراف تحریم‌ها علیه ایران را بازگرداند.

بولتون در ادامه هشدار داد که تلاش دولت ترامپ برای بازگرداندن تحریم‌ها به کمک سازوکار مذکور باعث تضعیف حق وتو در شورای امنیت سازمان ملل می‌شود و این آسیب دائمی خواهد بود.

چندی پیش دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد که هفته آینده برای فعال کردن مکانیسم احیای تحریم‌های سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی ایران، تلاش می‌کنند. ترامپ طی سخنرانی در باشگاه گلف خود در شهر «بدمینستر» با اذعان به اینکه واشنگتن از قبل می‌دانست قطعنامه تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در شورای امنیت رأی نمی‌آورد، گفت: «ما می‌دانستیم که نتیجه رأی‌گیری چه می‌شود، ولی بازگشت تحریم‌ها را امتحان می‌کنیم. هفته آینده آن را خواهید دید».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала