تجمع ده هزار نفری مخالف لوکاشنکو در مینسک + ویدئو

اشتراک
ده ها هزار نفر از هواداران رئیس جمهور بلاروس در مرکز شهر میسنک در محل "شهر مینسک - قهرمان" جمع شدند.

به گزارش اسپوتنیک، معترضین در میادین مجاور و بخشهای مجاور خیابانهای پوبدیتلی و مازروف در مرکز مینسک گرد هم امده بودند. علاوه بر این ، برخی از معترضین به خیابانهای همجوار پراکنده شدند. 

لوكاشنكو خطاب به معترضین: بلاروس خواهد مرد - اسپوتنیک ایران
لوكاشنكو خطاب به معترضین: "بلاروس خواهد مرد"

در اوایل امروز ، تظاهرات هواداران رئیس جمهور الكساندر لوكاشنكو برگزار شد. رئیس دولت خود به این جلسه آمد و یک سخنرانی 30 دقیقه‌ای را برگزار کرد که در طی آن احتمال برگزاری انتخابات مجدد را رد کرد.

اعتراضات به انتخابات ریاست جمهوری در 9 اوت در بلاروس آغاز شد. طبق اعلام کمیسیون مرکزی انتخابات، لوکاشنکو کمی بیش از 80 درصد ارا به دست آورد ، در حالی که رقیب اصلی او سوتلانا تیخانوفسایا تقریبا 10.1 درصد ارا را کسب کرده است.

لوکاشنکو در جمع تظاهر کنندگان در مرکز مینسک گفت: "لیتوانی، لتونی، لهستان و متأسفانه اوکراین عزیز ما و رهبران آن به ما دستور می دهند تا انتخابات جدیدی برگزار کنیم. اگر فقط ما از آنها پیروی کنیم وارد گردبادی می شویم که دیگر نمی توانیم کشتی هوایی خود را ثابت کنیم. ما به عنوان یک دولت، به عنوان یک ملت و به عنوان یک نژاد خواهیم مرد".

رئیس جمهور بلاروس همچنین تأكید كرد كه از نظر وی، وحشیگری که در خیابانهای شهرهای مختلف كشور در ​​هفته گذشته رخ داده بود، "توسط مخالفان ایجاد شده است" نه مقامات. لوکاشنکو همچنین خطاب به کارگران کارخانجات دولتی که در اواخر هفته گذشته اعتصاب کرده بودند گفت که شغل خود را ترک نکنند زیرا کارگران اعتصاب کننده ممکن است دیگر به سرکار بازنگردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала