واکنش وزارت خارجه آمریکا به پیشنهاد پوتین

© AP Photo / J. Scott Applewhiteوزارت خارجه آمریکا
وزارت خارجه آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آمریکا معتقد است که شورای امنیت سازمان ملل متحد بهترین جا برای برگزاری نشست آنلاین در باره ایران است.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه آمریکا با نشان دادن واکنش نسبت به ایده ولادیمیر پوتین در باره برگزاری نشست آنلاین در موضوع ایران اعلام کرد که شورای امنیت سازمان ملل متحد بهترین جا برای بحث در باره مسأله تمدید تحریم تسلیحاتی ایران است.

رئیس جمهور روسیه روز 14 ماه اوت اعلام کرد که روسیه به برجام پایبند است. ولادیمیر پوتین پیشنهاد کرد دیدار آنلاین اعضای دائمی شورای امنیت سازمان ملل با حضور آلمان و ایران برگزار شود تا بتوان از تشدید اوضاع جلوگیری کرد.

بعیدی نژاد: مخالفت شورای امنیت با آمریکا بیانگر انزوای واشنگتن است - اسپوتنیک ایران
بعیدی نژاد: مخالفت شورای امنیت با آمریکا بیانگر انزوای واشنگتن است

وزارت خارجه روسیه با اشاره به عدم حمایت تقریبا تمامی كشورها از پیش نویس قطعنامه ایالات متحده، خاطرنشان كرد كه ایالات متحده از قبل می دانست كه ابتکار عمل آنها مورد حمایت قرار نمی گیرد. این در شرایطی بود که هیچ راهی برای تحمیل تحریم تسلیحاتی علیه ایران وجود ندارد، با این حال آمریکایی ها تصمیم گرفتند به راه خود ادامه دهند.

در اوایل ماه ژوئیه، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، پیشنهاد ایالات متحده برای تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران را بی اساس خواند و خاطرنشان كرد كه واشنگتن حق ندارد از اختیارات شورای امنیت برای اهداف كاملاً فرصت طلبانه خود استفاده كند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала