توافق لوکاشنکو و پوتین در باره کمک به بلاروس

© Sputnik / Alexei Druzhinin /  مراجعه به بانک تصاویر آلکساندر لوکاشنکو، رییس جمهور بلاروس
آلکساندر لوکاشنکو، رییس جمهور بلاروس  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور بلاروس اعلام کرد که در چارچوب اتحادیه کشورها و سازمان پیمان امنیت جمعی می توان از کمک کشور عضو استفاده کرد.

به گزارش اسپوتنیک، رئیس جمهور بلاروس در نشست مرکز مدیریت راهبردی وزارت دفاع کشور اعلام کرد که در باره کمک به بلاروس در صورت ضرورت با ولادیمیر پوتین به توافق رسیده است.

الکساندر لوکاشنکو در ادامه افزود:« وقتی صحبت از کمک نظامی در میان باشد در چارچوب اتحادیه کشورها و سازمان پیمان امنیت جمعی می توان از کمک کشور عضو استفاده کرد. همانا در اینگونه موارد می توان از این پیمان استفاده کرد. از اینرو امروز گفتگوی طولانی در باره اوضاع کنونی در بلاروس با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه داشتم. باید بگویم که آگاهی وی از آنچه در حال وقوع است، مرا تا حدودی متعجب کرد».

حمایت سازمان ملل از پیشنهاد پوتین برای حفظ برجام - اسپوتنیک ایران
حمایت سازمان ملل از پیشنهاد پوتین برای حفظ برجام

به گفته وی، روسای دو کشور در اینباره به توافق رسیدند که در صورت درخواست کشور بلاروس، روسیه برای تأمین امنیت در آن کشور کمک لازم را خواهد رساند. مطابق با اطلاعات وزارت کشور بلاروس، در نتیجه ناآرامی های جمعی از 9 تا 13 ماه اوت 121 مأمور پلیس صدمه دیدند و بیش از 90 پرونده جزایی تشکیل شده است. تقریبا 7 هزار شرکت‌کننده در تظاهرات بازداشت شده‌اند. یک نفر که سعی کرد وسیله منفجره دست ساز را به سوی پلیس پرتاب کند کشته شده است.

گفتنی است که اعتراضات گسترده در بلاروس بعد از انتخابات ریاست جمهوری این کشور که در آن الکساندر لوکاشنکو، رهبر فعلی بلاروس با 80.08 درصد آرا به پیروزی رسید، آغاز گردید. اعتراضات غیرمجاز از روز یکشنبه ادامه یافته است اما این اعتراضات به شدت توسط نیروهای امنیتی سرکوب می شوند. مأموران اجرای قانون در برابر معترضین از گاز اشک آور، ماشین آب‌پاش، نارنجک‌های صوتی و گلوله های پلاستیکی استفاده می کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала