واکنش مقامات ایران به توافق امارات و اسرائیل

© Fotolia / Borna Mirahmadianواکنش مقامات ایران به توافق امارات و اسرائیل
واکنش مقامات ایران به توافق امارات و اسرائیل - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عادی‌سازی روابط بین دو کشور اسرائیل و امارات متحده عربی واکنش مقامات ایران را در پی داشته است.

به گزارش اسپوتنیک، در حالی که شامگاه روز گذشته، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد تل‌آویو و امارات به توافقی برای عادی‌سازی کامل روابط دست پیدا کرده‌اند و پیش از این نیز برخی برنامه‌های ثبت سفرهای هوایی از پرواز مستقیم برخی هواپیماهای اسرائیلی به امارات خبر داده بودند، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در پیامی توئیتری عادی‌سازی کامل روابط خود با امارات را روزی تاریخی خواند.

برقراری روابط میان اسرائیل و امارات با واکنش مقامات بلند پایه ایران همراه بوده است؛ در این راستا محمدباقر قالیباف، ‏‏رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: سازش ذلیلانۀ حاکمان امارات متحدۀ عربی با رژیم جنایتکار صهیونیستی، خیانت به ارزش‌های انسانی، امت اسلامی و آرمان فلسطین است.

قالیباف در ادامه پیام توئیتری خود نوشت: به خائنان فعلی و کسانی که قصد ملحق شدن به این پروژه را داشته باشند هشدار می دهیم مبارزه با رژیم صهیونیستی، با قدرت ادامه خواهد داشت.

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان ایران نیز در واکنش به برقراری روابط میان اسرائیل و امارات بیان داشت: توافق بین رژیم صهیونیستی و امارات چیزی نیست جز تصرف امارات به بهانه تعلیق الحاق کرانه غربی!

سخنگوی شورای نگهبان ایران در ادامه افزود: این توافق نشان داد که برای رژیم صهیونیستی فعلا اشغال دروازه ورودی شورای خلیج فارس مهم تر است، اول امارات و بعد کرانه غربی! آیا از این پس امارات جزئی از قلمرو رژیم صهیونیستی است؟

​محمود واعظی، رئیس دفتر و سرپرست نهاد ریاست جمهوری ایران نیز در این راستا در حساب توئیتری خود نوشت: دولت امارات چگونه می‌تواند پاسخگوی  تبعات خطای خیانت‌بار، تفرقه‌افکنانه و راهبردی خود به آرمان فلسطین، اعراب و از همه مهم‌تر به  جهان اسلام باشد؟ تکرار تجربه شکست‌خورده و مفتضحانه توافق با اسراییل ننگی است که تاریخ فراموش نخواهد کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала