واکنش سفیر ایران در ونزوئلا به توقیف تانکرهای نفتی

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / واکنش سفیر ایران در ونزوئلا به توقیف تانکرهای نفتی
واکنش سفیر ایران در ونزوئلا به توقیف تانکرهای نفتی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سفیر ایران در ونزوئلا گزارش های رسانه ای درباره توقیف محموله های سوخت ایران توسط ایالات متحده را تکذیب کرد.

به گزارش اسپوتنیک، حجت الله سلطانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در کاراکاس، روز جمعه نسبت به ادعای وال استریت ژورنال درباره توقیف چند نفتکش ایرانی توسط ایالات متحده در صفحه توییتری خود واکنش نشان داد.

وی در صفحه کاربری خود نوشت: یک دروغ و جنگ روانی دیگر از دستگاه تبلیغاتی امپریالیسم ⁧‫آمریکا‬⁩. نه کشتی ها ایرانی هستند و نه مالک یا پرچم آنها ارتباطی به ⁧‫ایران‬⁩ دارد.

​وی در این توییت خاطر نشان کرد: ترامپ‬⁩ تروریست نمی تواند حقارت و شکست خود در برابر ملت بزرگ ایران را با تبلیغات دروغین جبران کند.

پیش از این وال استریت ژورنال گزارش داده بود که مقامات آمریکایی برای اولین بار محموله سوخت تانکرهای ایرانی را که عازم ونزوئلا بودند، مصادره کردند.

بر اساس اطلاعات این روزنامه، ایالات متحده تانکرهای لونا، پندی، برینگ و بلا را که از ایران به ونزوئلا در حرکت بوده رهگیری کرده است. اکنون، بر اساس این روزنامه، تمام تانکرها به سمت شهر هیوستون ایالت تگزاس هدایت می شوند.

این روزنامه خاطرنشان كرد: آمریكا کشتی ها را بدون استفاده از نیروی نظامی، توقیف كرده است. سخنگوی وزارت دادگستری آمریکا از اظهار نظر در اینباره خودداری كرد، جزئیات این حادثه مشخص نشده است.

با این حال، منابعی به آسوشیتدپرس گفتند، که مقامات خود کشتی ها را توقیف نکردند. برعکس، مقامات آمریکایی با کمک تهدیدهای مربوط به اعمال تحریم برای مالکان کشتی، کاپیتان و بیمه گذاران، آنها را مجبور به تحویل محموله کردند. در نتیجه، این محموله به دارایی ایالات متحده تبدیل می شود.

گفته می شود که این چهار کشتی ۱.۱ میلیون بشکه سوخت را به ونزوئلا منتقل می کرده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала