درخواست آمریکا از روسیه و چین در رابطه با تحریم تسلیحاتی ایران

© AFP 2023 / Drew Angerer/Getty Imagesشورای امنیت سازمان ملل متحد
شورای امنیت سازمان ملل متحد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رابرت اوبراین: بهتر است روسیه و چین اجازه پایان تحریم تسلیحاتی ایران را ندهند.

به گزارش اسپوتنیک، رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی ریاست جمهوری آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که بهتر است روسیه و چین اجازه پایان تحریم تسلیحاتی ایران را ندهند.

وی در ادامه گفت:«امیدوارم که روس‌ها و چینی‌ها درست عمل کنند. آنها باید درست عمل کنند، در غیراینصورت ما دست به اقدامات ضروری خواهیم زد».

چند روز پیش،آمریکا قطعنامه پیشنهادی اصلاح شده خود برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران را به اعضای شورای امنیت سازمان ملل ارائه کرد و از اعضای این شورا خواست نظر خود را درباره این پیش‌نویس اعلام کنند.

اوبراین: روسیه آنقدر تحریم شده است که امکان اعمال تحریم جدید علیه مسکو وجود ندارد - اسپوتنیک ایران
اوبراین: روسیه آنقدر تحریم شده است که امکان اعمال تحریم جدید علیه مسکو وجود ندارد

در متن این پیش نویس تصریح شده است که تمدید تحریم تسلیحاتی ایران «برای حفظ صلح و امنیت بین المللی ضروری است.

شورای امنیت سازمان ملل از ۱۳ سال پیش در چندین قطعنامه، تحریم‌هایی تسلیحاتی علیه ایران وضع کرد، با این حال پس از تصویب برجام، شورای امنیت در قطعنامه ۲۲۳۱ اعلام کرد که این تحریم‌ها در ۱۸ اکتبر ۲۰۲۰ پایان می‌‌یابد.

پیش از این بریتانیا، فرانسه و آلمان تلاش‌هایی برای متقاعد کردن روسیه و چین برای موافقت با تمدید تحریم تسلیحاتی ایران انجام داده‌اند که به‌نظر می‌رسد نتیجه‌ای نداشته است.

در تاریخ 8 مه 2018، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала