پمپئو: تهدیدات چین از جنگ سرد هم بدتر است

© Sputnik / Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر پمپئو: تهدیدات چین از جنگ سرد هم بدتر است
پمپئو: تهدیدات چین از جنگ سرد هم بدتر است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه آمریکا اظهار داشت: حزب کمونیست چین طوری اقتصاد ما، سیاست ما و جامعه ما را به دام انداخته است که اتحاد جماهیر شوروی هرگز قادر به این کار نبود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا، که در طول هفته ‌های اخیر حملات لفظی خود بر چین را افزایش داده است، در جدیدترین لفاظی خود علیه این ابرقدرت آسیایی مدعی شد که تهدیدات چین برای کشورهای غربی به مراتب جدی تر از تهدیدات زمان شوروی علیه این کشورها در دوران جنگ سرد است.

اتحاد مالی جدید میان روسیه و چین دلار را کم رنگتر می کند - اسپوتنیک ایران
"اتحاد مالی" جدید میان روسیه و چین دلار را کم رنگتر می کند

پمپئو روز چهارشنبه طی سخنرانی خود در برابر اعضای سنای جمهوری چک، با تکرار این ادعا که حزب کمونیست چین با بهره‌ گیری از قدرت اقتصادی این کشور تلاش می‌کند که سراسر جهان را تحت نفوذ خود قرار دهد، اظهار داشت: کشورهای اروپایی باید در برابر حزب کمونیست چین متحد شوند. آنچه در حال رخ دادن است، جنگ سرد دوم نیست؛ چالش مقاومت در برابر حزب کمونیست چین از برخی جهات بسیار دشوارتر از جنگ سرد است.

وی در ادامه مدعی شد: حزب کمونیست چین طوری اقتصاد ما، سیاست ما و جامعه ما را به دام انداخته است که اتحاد جماهیر شوروی هرگز قادر به این کار نبود.

طی ماه ‌های اخیر تنش میان آمریکا و چین به ‌دلایل مختلف از جمله مسئله هنگ‌ کنگ و اتهامات آمریکا علیه چین در ارتباط با شیوع ویروس کرونا افزایش یافته است و آمریکا به ‌بهانه‌های مختلف فشارهای خود بر پکن را شدیدتر ساخته است.

شدت تنش‌ها بین آمریکا و چین به حدی رسیده است که برخی کارشناسان شرایط را به جنگ سرد تشبیه می‌کنند. در چند هفته اخیر مایک پمپئو در سخنرانی‌های خود بارها به‌ طور مستقیم و غیرمستقیم خواستار تشکیل جبهه ‌ای متحد از کشورهایی اروپایی و کشورهای به اصطلاح آزاد جهان در برابر چین شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала