هشدار روحانی به مکرون برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران

© AFP 2023 / Ludovic Marinهشدار روحانی به مکرون برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران
هشدار روحانی به مکرون برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران
 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حسن روحانی رئیس جمهور ایران بیان داشت که اقدامات آمریکا همیشه برای نابود کردن برجام بوده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، حسن روحانی روز چهارشنبه در تماس تلفنی که با رئیس جمهور فرانسه داشت، تاکید کرد که اروپا نباید تحت تاثیر آمریکا قرار گرفته و در دام این کشور بیافتد و افزود: طبق قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت از ۱۸ اکتبر باید تحریم تسلیحاتی ایران برداشته شود و اگر آمریکا بخواهد اقدامی برخلاف آن انجام دهد، نقض قطعنامه است.

روحانی خاطر نشان کرد: حفظ برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ یک تعهد اساسی از سوی همه کشورهایی است که امروز دربرجام باقی مانده اند و انتظار ما این است که چه در آژانس و شورای حکام و چه در شورای امنیت سازمان ملل ، مشورت و رایزنی های دقیق و همکاری بین ایران و سه کشور اروپایی و دو کشور روسیه و چین انجام گیرد تا مانع رسیدن مخالفان برجام به اهداف خود باشد.

رئیس جمهور ایران افزود: آمریکا با توجه به اینکه بیش از دو سال است از برجام خارج شده هیچ حقی برای استفاده از سازوکار برجام ندارد.

روحانی با اشاره به کمک های ارسالی ایران به لبنان بلافاصله پس از وقوع این حادثه، گفت: لبنان نیاز به وحدت بیشتر میان گروه های سیاسی دارد و همه باید به ایجاد این وحدت کمک کنیم. لبنان امروز نیاز به یک دولت قدرتمند دارد و پارلمان لبنان و همه احزاب باید در این زمینه به صورت متحد گام بردارند.

رئیس جمهور فرانسه نیز در این تماس تلفنی در خصوص حفظ برجام گفت: دیدگاه ما با آمریکا درمورد تمدید تحریم تسلیحاتی ایران کاملا متفاوت است و این موضوع را به صراحت به آنها گفته ایم.

امانوئل مکرون همچنین خاطرنشان کرد: در حال انجام اقداماتی برای فعال تر شدن سیستم مالی اروپا با ایران هستیم.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала