واکنش منفی مقام قطری به بیانیه دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / واکنش منفی مقام قطری به بیانیه دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس
واکنش منفی مقام قطری به بیانیه دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس   - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روابط قطر با ایران مبتنی بر حسن همجواری است و بیانیه‌های دبیرکل صرفا نشانگر دیدگاه دبیرخانه این شورا است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، یک مقام قطری تاکید کرد که مواضع شورای همکاری(خلیج فارس) در نشست‌های وزرای خارجه این شورا اتخاذ می‌شود و بیانیه‌های دبیرکل صرفا نشانگر دیدگاه دبیرخانه این شورا است. 

واکنش ایرانی ها به اقدام شورای همکاری کشورهای عرب خلیج فارس - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
واکنش ایرانی ها به اقدام شورای همکاری کشورهای عرب خلیج فارس

مطلق بن ماجد القحطانی نماینده ویژه وزیر خارجه قطر در امور مبارزه با تروریسم در واکنش به بیانیه دبیرخانه شورای همکاری که خواستار تمدید تحریم بین المللی تسلیحاتی ایران شده بود، افزود: ما در قطر معتقدیم تحریم های کنونی علیه ایران منتج به نتایج مثبتی نمی شود وسبب حل بحران ها نمی شود و حل بحران ها باید فقط از طریق گفتگو صورت پذیرد.

وی در مصاحبه با شبکه الجزیره گفت که ایران کشوری همسایه است و ما روابطی مبتنی بر حسن هجواری و همسایگی با یکدیگر داریم و موضع ایران به خصوص در خلال محاصره ظالمانه کنونی علیه قطر مورد تقدیر دولت و مردم قطر است.

القحطانی افزود: در حالی که کشورهای محاصره کننده اقدام به اتخاذ اقدامات یکجانبه می کنند، دولت قطر گفتگو را برگزیده و این سیاست دائمی ما است و ما به دنبال روابطی خوب با همه و بین همه کشورها هستیم. وضوع امنیت منطقه ای نیازمند گفتگوی جامع و حقیقی بین همه طرف های مرتبط با امنیت منطقه است، ولی سیاست عنادورزی و انکار تنها منجر به بی ثباتی می شود.  

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала