علت عدم تمایل غربیها به رسمیت شناختن واکسن روسی ضد کرونا

© REUTERS / UPMC / Handoutعلت عدم تمایل غربیها به رسمیت شناختن واکسن روسی ضد کرونا
علت عدم تمایل غربیها به رسمیت شناختن واکسن روسی ضد کرونا  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رویکرد روسیه در زمینه تولید واکسن علیه کرونا این موضوع ر اثبات می کند که این دارو به مرور زمان مؤثر خواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک، کریل دمیتریف، مدیرکل صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه (RDIF) در گفتگو با سی ان ان  گفت: "اگر این دارو در شش ماه موفقیت آمیز باشد ، سوالات زیادی درمورد اینکه چرا برخی دیگر از کشورها به صورت کورکورانه آن را رد کرده اند ، وجود دارد."

آمادگي رئیس جمهور صربستان براي تزريق واکسن روسی ضد کرونا  - اسپوتنیک ایران
آمادگي رئیس جمهور صربستان براي تزريق واکسن روسی ضد کرونا

دمیتریف اظهار داشت که این ممکن است به دلیل اوضاع سیاسی ، اما نه علمی در جهان باشد و خاطرنشان کرد: "اگر روسیه آب معمولی را به بازار ایالات متحده معرفی می کرد ، احتمالاً بیانیه هایی ناامید کننده منتشر می شود که این ماده حاوی ودکا یا این دستور العمل ان ربوده شده. "

وی توضیح داد که در روسیه "آنها قصد ندارند فردا واکسن را به ده میلیون نفر تزریق کنند اما آنها به تدریج و با احتیاط استفاده از آن را شروع می کنند." با این حال ، وی گفت كه قبلاً خودش را با این محصول واكسینه كرده بود و این دارو نیز به همسر و والدینش تجویز کرده است.

در اوایل 12 آگوست ، آنتونی فاوسی ، رئیس بیماریهای عفونی ایالات متحده ، ایمنی واکسن کروناویروس روسی را زیر سؤال برد. به گفته وی ، ایالات متحده همچنین در هفته جاری می تواند چندین نوع واکسن خود را به طور همزمان ارائه دهد اما هنوز کاملاً از کارآیی و ایمنی آنها اطمینان ندارد. وی گفت: استفاده از دارویی که هنوز تمام آزمایشات لازم را به طور کامل پشت سر نگذاشته است ، نه تنها نمی تواند اثر مطلوب را داشته باشد بلکه به افراد بیشتری آسیب برساند.

در 11 اوت رئیس جمهور ولادیمیر پوتین با تأکید بر اینکه روسیه اولین کشور در جهان بود که چنین دارویی را توسعه و ثبت کرده است از ثبت واکسن روسی ضد کرونا خبر داد.

پیش بینی می شود که این واکسن "Sputnik V" نامیده شود و به مدت دو سال فرد از کرونا ویروس مصون می شود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала