پیوستن نظامیان به معترضان در برست + ویدئو

© Sputnik / Iliya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر تظاهرات در بلاروس
تظاهرات در بلاروس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نظامیان، مانع از رسیدن کامیون‌های نظامی به مرکز شهر شدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه « NEXTA Live»، نظامیان، مانع از رسیدن 4 کامیون‌ نظامی به مرکز شهر شدند.

تظاهرکنندگان با یکی از نظامیان صحبت کرده و از او پرسیدند :«تو با ما هستی؟» و نظامی بلاروس در جواب گفت:«هرگز به شما تیراندازی نخواهم کرد».

 نتانیاهو: تظاهرات و تهدید به ترور مرا متوقف نخواهد کرد - اسپوتنیک ایران
نتانیاهو: تظاهرات و تهدید به ترور مرا متوقف نخواهد کرد

او با حرکات ژست به کامیون های حامل نظامی اشاره می‌کند برگردند و آن‌ها حرکت خود را در مسیر دیگری ادامه می‌دهند. قبلا نیز چند تن از نیروهای ویژه ماسک های خود را برداشته و به تظاهرکنندگان پیوستند و مردم با گفتن«آفرین!» از آنها استقبال کردند.

روز 9 ماه اوت (یکشنبه) انتخابات ریاست جمهوری در بلاروس برگزار شد و براساس آخرین آمار، الكساندر لوكاشنكو رئیس جمهور فعلی این كشور با 80 درصد از آرا در جای نخست و سوتلانا تیخانوفسکایا با 8 درصد آرا در جای دوم قرار دارند.

در همین حال  ستاد سوتلانا تیخانوفسکایا اعلام کرد که نتایج انتخابات را به رسمیت نشناخته و براساس آمار مناطق مختلف، 70 تا 80 درصد آرا را کسب کرده است.

شایان ذکر است که اوضاع در پایتخت بلاروس و دیگر شهرهای این کشور متشنج شده است و افراد معترض به نتیجه رأی گیری به خیابانها آمدند. پس از اعلام نتایج اولیه، انتخابات ریاست جمهور بلاروس، طرفداران مخالف دولت در تعدادی از شهرهای در خیابان ‌ها شروع به اعتراض کردند.

​ معترضین به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری اعتماد ندارند و نیروهای امنیتی برای متفرق کردن معترضین از گاز اشک آور و توپ‌های آبی استفاده کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала