وعده ترامپ برای توافق با ایران

© REUTERS / Carlos Barriaترامپ
ترامپ  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ترامپ: یک ماه بعد از پیروزی من در انتخابات، با ایران به توافق خواهیم رسید.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ در کنفرانس مطبوعاتی در کاخ سفید اعلام کرد که یک ماه بعد از پیروزی من در انتخابات با ایران به توافق خواهیم رسید.

وی در ادامه افزود:« آرزوی بزرگ آنها پیروزی جوزف بایدن، کاندید دمکرات هاست، زیرا  پس از آن، آنها صاحب کشور خواهند شد. چین و کره شمالی صاحب کشور خواهند شد. آنها کشور ما را صاحب خواهند شد. همه آنها در انتظار انتخابات هستند.

اگر ما در انتخابات پیروز بشویم، پس از یکماه با ایران موافقت‌نامه‌ای را به امضا خواهیم رساند. چین می خواهد که ما شکست بخوریم. چه کشور دیگری در انتظار شکست ماست؟ روسیه».

افزایش مالیات خانه های خالی بانک ها و دستگاه‌های دولتی در ایران - اسپوتنیک ایران
افزایش مالیات خانه های خالی بانک ها و دستگاه‌های دولتی در ایران

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا که به دلیل شکست در برابر ایران مورد انتقاد محافل سیاسی در آمریکا قرار گرفته در جلسه‌ای وعده داده در صورت پیروزی در انتخابات ماه نوامبر ظرف ۴ هفته با ایران به توافق خواهد رسید.

دولت آمریکا بعد از خروج از «برنامه جامع اقدام مشترک» یا برجام تحریم‌ها علیه ایران را از سر گرفته و به سیاست‌هایی تحریک‌آمیز علیه ایران، از جمله ترور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روی آورده است. ترامپ  وعده داده بود با خروج از برجام و پیگیری سیاست موسوم به «کارزار فشار حداکثری» ایران را به حضور پای میز مذاکره برای رسیدن به «توافقی بهتر»مجاب خواهد کرد.

در حالی که بیش از ۲ سال از این وعده می‌گذرد دولت آمریکا در تحقق این هدف ناکام مانده و به همین دلیل ترامپ به خصوص در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر از سوی گروه‌های مختلف در آمریکا آماج انتقادات قرار گرفته است. منتقدان ترامپ او را به نداشتن راهبرد در قبال ایران، تشدید بی‌مورد تنش‌ها با این کشور و جدا کردن مسیر آمریکا از متحدانش متهم کرده‌اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала