دفتر مرکزی نامزد مخالف ریاست جمهوری بلاروس خواستار انتقال صلح آمیز قدرت شد

© Sputnik / Viktor Tolochko /  مراجعه به بانک تصاویر اعتراضات خیابانی علیه نتایج انتخابات در بلاروس
اعتراضات خیابانی علیه نتایج انتخابات در بلاروس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در ستاد نامزد اصلی مخالفان در انتخابات ریاست جمهوری در بلاروس برای اعتراضات طولانی آماده می شوند

به گزارش اسپوتنیک، در ستاد سوتلانا تیخانوفسکایا، نامزد اصلی مخالفان اعلام کردند که برای اعتراضات طولانی آماده می شوند و خواستار انتقال صلح‌آمیز قدرت شدند.

در عین حال، این سیاستمدار شخصا هیچگونه تصمیمی در خصوص شرکت در اعتراضات خیابانی اتخاذ نکرده است. پیشتر تیم تیخانوفسکیا نتایج انتخابات ریاست جمهوری در بلاروس را برسمیت نشناخت.

کمیته مرکزی انتخابات گزارش داد که الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور کنونی توانست 80,23 درصد آراء را بدست آورد و نتیجه دوم 9,9 درصد آراء با فاصله زیاد به تیخانوفسکایا تعلق گرفت. آنا کوناپاتسکایا با 1,68 درصد آراء در جای سوم و آندری دمیتریف با 1,04 در صد آراء و سرگی چرچن با 1,13 درصد آراء در ردیف های بعدی قرار دارند.

اوضاع در پایتخت بلاروس و دیگر شهرهای بلاروس متشنج است. سازمان های ناراضی از نتیجه رأی گیری به خیابانها ریختند. عصر روز گذشته و پس از اعلام نتایج اولیه، طرفداران مخالفان دولت در تعدادی از شهرهای در خیابان ‌ها شروع به اعتراض کردند. معترضین به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری اعتماد ندارند. نیروهای امنیتی برای متفرق کردن معترضین از گاز اشک آور و توپ‌های آبی استفاده کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала