خبرنگار راشاتودی در مینسک بازداشت شد

© AP Photo / Sergei Gritsخبرنگار راشاتودی در مینسک بازداشت شد.
خبرنگار راشاتودی در مینسک بازداشت شد. 
 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کنستانتین پریدیبایلو خبرنگار راشاتودی در مینسک در کانال تلگرامی خود در خصوص دستگیری اش اطلاع داد.

به گزارش اسپوتنیک، خبرنگار راشاتودی کنستانتین پریدیبایلو اطلاع داد که او را در مینسک دستگیر کرده اند. پیشتر سردبیرDaily Storm النا سیوکوا اطلاع داده بود که خبرنگاران این نشریه آنتون استارکوف و دیمیتری لاسنکو را طی بازداشت کتک زده اند. وی همچنین بیان داشت که همراه با آنها ماکسیم سالاپوف از رسانه «مدوزا» آسیب دیده است. سردبیر شبکه «دوژد» نیز درباره بازداشت کارکنان این رسانه در مینسک خبر داد. وی بعدا خبر داد که خبرنگاران با ممنوعیت ورود به بلاروس در طی مدت زمان پنج سال به مسکو بازگشته اند.

اسپوتنیک بلاروس درباره دستگیری و کتک خوردن خبرنگارش یوگنی الینیک اطلاع داد . سردبیر راشاتودی و خبرگزاری روسیه امروز مارگاریتا سیمونیان از مقامات بلاروس خواست که خبرنگار روسی بازداشت شده را آزاد کنند.

اسپوتنیک بلاروس دیرتر اطلاع داد که خبرنگار راشا تودی کنستانتین پریدیبایلو آزاد شده است.

انتخابات ریاست جمهوری بلاروس نهم اوت برگزار شد. پس از بسته شدن دفاتر رای گیری ، بی نظمی ها در مینسک شروع شد که تا صبح فردا ادامه پیدا کرد. به گفته ی برخی منابع نیروهای دولتی برای متفرق کردن معترضین از نارنجک های نورزا، آب پاش و گلوله های لاستیکی استفاده کرده اند. وزارت کشور بلاروس فعلا از تعداد دستگیر شدگان اطلاعی نداده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала