ترس مشاوران ترامپ از جنگ با ایران

© AP Photo / Pablo Martinez Monsivaisکاخ سفید
کاخ سفید - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مشاوران ترامپ از ترس درگیری واقعی با ایران و کره‌شمالی از دادن مشورت نظامی به وی خودداری کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «سی ان ان»، مشاوران ترامپ از ترس درگیری واقعی با ایران و کره‌شمالی از دادن مشورت نظامی به وی خودداری کردند.

جیم اسکوتو خبرنگار شبکه نامبرده در کتاب خود به نام «تئوری دیوانگی:ترامپ دنیا را تسخیر می کند» نوشته است که رابطه ترامپ با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی همیشه متشنج بود اما در سال 2017 این تشنج تشدید شد و در آن زمان بود که در بین کارمندان دفتر ریاست جمهوری آمریکا، ترس واقعی بروز کرد.

کره شمالی   - اسپوتنیک ایران
کره شمالی به توسعه سلاح‌های هسته‌ای ادامه می‌دهد

جوزف یون نماینده ویژه سابق ریاست جمهوری در امور کره شمالی گفت:« قبلاً فکر می‌کردیم فقط کیم جونگ اون غیر قابل پیش‌بینی است، حالا مشاهده می کنیم ترامپ غیر قابل پیش‌بینی تر است».

همچنین میک مالروی، مقام سابق پنتاگون در امور خاورمیانه در ارتباط با پیش بینی ناپذیری ترامپ گفت:« در اوج تشدید تنش با ایران در سال ۲۰۱۹ همه چیز غیر قابل پیش بینی بود و کسی نمی‌دانست ترامپ چه واکنشی در برابر ایران خواهد داشت، ممکن بود ترامپ تصمیمی بگیرد که باعث تشدید درگیری شود و این تشدید می‌توانست به جنگ ختم شود.

از اینرو ما به ایران گفتیم که حتی مشاوران رئیس جمهور نمی دانند اگر تهران به تأسیسات نفتی دیگری حمله کند، چه خواهد شد و رئیس جمهور چه تصمیمی خواهد گرفت».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала