سازمان ضد جاسوسی آمریکا: ایران در تلاش برای تاثیر در انتخابات آمریکا است

© National Counterintelligence Executive/ Public Domain / William Evanina official photoویلیام ایوانینا مدیر مرکز ملی ضد جاسوسی و امنیت ایالات متحده
ویلیام ایوانینا مدیر مرکز ملی ضد جاسوسی و امنیت ایالات متحده - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس سازمان ضد جاسوسی آمریکا: ایران نمی خواهد تا ترامپ مجددا انتخاب شود و در تلاش است تا بر انتخابات تأثیر بگذارد.

به گزارش اسپوتنیک، ویلیام ایوانینا مدیر مرکز ملی ضد جاسوسی و امنیت ایالات متحده، اظهار داشت: ایران انتخاب مجدد دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریكا را نمی خواهد و معتقد است كه وی همچنان به جمهوری اسلامی فشار خواهد آورد و در تلاش است تا بر انتخابات آنلاین آمریکا تأثیر بگذارد.

ترامپ: اگر انتخابات نزدیک نبود ایران و کره شمالی پای میز مذاکره بودند - اسپوتنیک ایران
ترامپ: اگر انتخابات نزدیک نبود ایران و کره شمالی پای میز مذاکره بودند

در بیانیه رئیس اداره آمده است: ما معتقدیم ایران به دنبال تضعیف نهادهای دموکراتیک ایالات متحده، رئیس جمهور ترامپ و تقسیم کشور پیش از انتخابات سال ۲۰۲۰ است. تلاش های ایران در این زمینه به احتمال زیاد بر تأثیرات آنلاین از جمله گسترش اطلاعات در رسانه های اجتماعی و بازیافت محتوای ضدآمریکایی متمرکز است.

ایوانینا گفت: انگیزه تهران برای چنین فعالیتهایی بخشی از این مسئله ناشی می شود که انتخاب مجدد رئیس جمهور ترامپ منجر به ادامه فشار ایالات متحده بر ایران در تلاش برای تحریک تغییر رژیم خواهد شد.

طبق گفته رئیس سازمان ضد جاسوسی آمریکا، چین ترجیحات مشابهی دارد، در حالی که روسیه برعکس، در تلاش است "جو بایدن" رقیب ترامپ را کنار زند.

در عین حال، روسیه بارها اتهامات تلاش برای تأثیرگذاری بر روندهای دموکراتیک در کشورهای مختلف را تکذیب کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала