پيام تسليت سفير ايران در روسيه به همتاي لبناني خود

© Sputnikپيام تسليت سفير ايران در روسيه به همتاي لبناني خود
پيام تسليت سفير ايران در روسيه به همتاي لبناني خود  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کاظم جلالی سفیر ایران در فدراسیون روسیه در پی انفجار در شهر بیروت با ارسال پیام کتبی به همتای لبنانی خود در مسکو ، این حادثه را به ایشان تسلیت گفت.

به گزارش اسپوتنيک به نقل از بخش رسانه اي سفارت جمهوري اسلامي ايران، کاظم جلالی سفیر ایران در فدراسیون روسیه در پی انفجار در شهر بیروت با ارسال پیام کتبی به همتای لبنانی خود در مسکو وقوع این حادثه را تسلیت و با دولت و مردم این کشور ابراز همدردی نمود .

پیام مشاور رهبر ایران به حسن نصرالله در پی حادثه بیروت - اسپوتنیک ایران
پیام مشاور رهبر ایران به حسن نصرالله در پی حادثه بیروت

 متن پیام به شرح زیر می باشد:
جناب آقای چائوکی بونصر، سفیر محترم جمهوری لبنان در فدراسیون روسیه
فاجعه دردناک انفجار عظیم در بندر بیروت که منجر به کشته و مجروح شدن تعداد کثیری از شهروندان لبنان شد باعث تاسف و تالم شدید گردید. اینجانب ضمن ابراز همدردی و اعلام همبستگی دولت و ملت ج.ا.ایران با دولت و مردم شریف لبنان، این حادثه را به خانواده های بازماندگان و قربانیان این حادثه غم انگیز تسلیت می گویم.
کاظم جلالی

گفتني است، دو انفجار قدرتمند عصر سه شنبه 4 آگوست در بندرو مرکز شهر بیروت در لبنان رخ داد. نخست وزیر لبنان حسن دیاب این انفجار را ناشی از ذخیره نادرست 2.750 تن نیترات آمونیوم در بندر بیروت به مدت شش سال خواند. بر اساس گزارش ها تا کنون در این حادثه بیش از 150 نفر جان باخته اند و 4 هزار نفر مجروح شدند. بسیاری از محله های این شهر تحت تأثیر انفجار قرار گرفته اند از جمله سفارت روسیه که در اثر موج انفجار آسیب دیده است. همانطور که روزنامه نگاران کانال های تلویزیونی قبرس خاطرنشان کردند، صدای انفجار در پایتخت ایالت جزیره نیکوزیا قبرس نیز شنیده شد (فاصله بین نیکوزیا و بیروت در حدود 240 کیلومتر است).

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала